کد خبر: ۲۶۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

آیت الله آملی لاریجانی: تروریست زاییده حمایت های آمریکا و غرب است

رییس قوه قضاییه گفت: تروریست در منطقه بویژه داعش و طالبان، زاییده حمایت های آمریکا و غرب است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» روز چهارشنبه در نشست این هفته مسوولان عالی قضایی با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم ادامه داد: تروریسم در منطقه بویژه داعش و طالبان زاییده حمایت های آمریکا و غرب هستند.

وی با اشاره به ادعای آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف علیه داعش گفت: خطر تروریست ها که دست پرورده آمریکا بوده اند، اکنون خود آنها را تهدید می کند.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: امروز 40 کشور ادعا می کنند که می خواهند برای بحث داعش دور یکدیگر جمع شوند و وزارت خارجه آمریکا نیز با پررویی می گوید که ایران جزو این کشورها نیست.

آیت الله آملی لاریجانی خطاب به آمریکا و غرب گفت: ما افتخار می کنیم جزو این کشورها نباشیم، شما جز دروغگوهایی که ادعا می کنید و با عمل تان کاملا مخالف است، چیزی نیستید.

رییس دستگاه قضا بار دیگر خطاب به آمریکا و کشورهای غربی افزود: داعش را در سوریه شما خلق کردید و تروریست در سوریه، به حمایت شما جان گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با طرح این سووال که در عراق گرچه ظاهرا می گویند حمایت نمی کنیم اما پشتوانه آنها(ترویست ها) چه کسانی هستند، یادآور شد: پشتوانه آنها همین دولت های همپیمان شما در منطقه هستند و آنها فکر نمی کردند که موفق نمی شوند.

به گفته رییس دستگاه قضا، این کشورها اگر می دانستند داعشی ها پیروز می شوند این غصه را نداشتند، چون هم در سوریه سرشان به سنگ خورده و هم در عراق به لطف خدا اوضاع رو به بهبود است و اینها نگران شدند که این تروریست ها را کجا راه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون معضل آمریکایی ها و اروپایی ها این است که خیلی از آنها که از این کشورها آمده اند، اکنون به کجا بروند و مرتب خطر برگشت آنها را گوشزد می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خداوند از ظالمان اینگونه انتقام می گیرد، گفت: عجب داستان و حکایتی است و خداوند اینطور از ظالمان انتقام می گیرد که حالا نمی دانند کسانی که خود پروراندند به کجا بروند و خطر اینها خطری است که آنها را به وحشت انداخته و بدنبال مبارزه با داعش هستند.

ادامه دارد....
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین