کد خبر: ۲۶۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
در مراسم بهره برداری از توربین دوم نیروگاه سنگتوده:

روحانی:یکی از تلاش های مهندسی جمهوری اسلامی ایران درتاجیکستان به ثمر نشست

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از توربین دوم نیروگاه سنگتوده-2 در تاجیکستان گفت: خوشحالیم اعلام کنیم که یکی از تلاش های مهندسی جمهوری اسلامی ایران در این کشور به ثمر می نشیند و نیروگاه برق آبی افتتاح می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ،بهره برداری از توربین دوم نیروگاه سنگتوده-2 روز چهارشنبه با حضور روسای جمهور ایران و تاجیکستان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای جمهوری ایران و تاجیکستان در کاخ ملت آغاز شد.

نیروگاه سنگتوده ـ 2 از بزرگترین طرح های تاجیکستان پس از استقلال است که در یک سال یک میلیارد کیلو وات ساعت نیروی برق تولید می کند. ساخت این نیروگاه در اسفند 1385 آغاز شد.

جمهوری اسلامی ایران در ساختمان این پروژه 180 میلیون دلار و تاجیکستان 40 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. نیروگاه سنگتوده ـ 2 بعد از 12.5 سال بهره برداری از جانب ایران، به طور کامل در اختیار تاجیکستان قرار خواهد گرفت.

رییس جمهوری در مراسم افتتاح گفت: خوشحالیم که امروز در تاجیکستان کشور برادر،دوست،هم فرهنگ و هم زبان هستیم و از این فرصت می توانیم به مردم تاجیکستان اعلام کنیم که یکی از تلاش های مهندسی جمهوری اسلامی ایران در این کشور به ثمر می نشیند و نیروگاه برق آبی افتتاح می شود.

وی افزود: البته این افتتاح به معنای آن نیست که این انتهای راه است، بلکه این به معنای آغاز همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی خواهد بود.

رییس دولت یازدهم گفت: امیدواریم در فرصت ها، ماهها و سال های آینده شاهد به ثمر رسیدن تلاش های مشترک دو ملت در زمینه مسایل اقتصادی باشیم و شبیه این نیروگاه، اقدامات آینده در تاجیکستان برای رفاه و توسعه این کشور را شاهد باشیم.

در جریان سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان 9 سند همکاری از جمله در زمینه علم ، صنایع ، اقتصاد و فناوری های جدید و آموزشی به امضا خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین