کد خبر: ۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۳ - ۱۴:۴۶
شهردار تهران

نمی توانیم همه شهر را بزرگراه کنیم

آفتاب‌‌نیوز : محمود احمدی نژاد در مراسم افتتاح تقاطع بزرگراههای کردستان - رسالت ، تمرکز زدایی را برای حل مشکلات تهران ضروری دانست و افزود : توزيع اختيارات و خروج برخي از سازمانهايي كه نيازي به فعاليت و حضورشان در شهر تهران نيست با يك تصميم گيري امكانپذير است و تحقق اين امر همكاري سازمانها را می طلبد .

900 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های شهرداری در سال آینده

شهردار تهران با اشاره به اجراي 1550 پروژه با اعتباري بالغ بر 700 ميليارد تومان اظهار داشت :سال آينده 2 هزار پروژه با اعتباري بالغ بر 900 ميليارد تومان اجراخواهد شد كه 20 ميليارد تومان آن براي رفع معارض و خريد املاك است.

احمدی نژاد به افزایش بودجه عمرانی شهرداری تهران در سال آینده اشاره کرد و افزود: برای سال آینده بیش از 900 میلیارد تومان اعتبار از سوی شورای شهر مصوب شده که بر همین اساس تعداد طرحهای قابل اجرا به بیش از دوهزار پروژه افزایش خواهد یافت.
شهردار تهران به برنامه ها و طرحهای شورای شهر در خصوص روان سازی ترافیک شهر اشاره کرد و افزود: شورای شهر یک نگاه علمی به شهر دارد و بر همین اساس در سال جاری بیش از دو برابر خطوط ایجاد شده مترو ، قرارداد احداث بسته شده و این روند برای سال آینده نیز به همین مقدار است.
در ادامه این مراسم ، مهندس محمد علی آبادی ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در صورت توافق با وزارت راه و ترابری، بزرگراه رسالت تا شهرستان کرج امتداد خواهد یافت.
علی آبادی به ویژگی های پروژه جدید اشاره کرد و افزود: این بزرگراه یکی از مهم ترین گذرگاههای شرقی- غربی تهران محسوب می شود که برای تکمیل شدن آن نیازمند حدود 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران وجود 18 پل بر روی بزرگراه رسالت را یکی از مشخصه های ویژه این پروژه عنوان کرد و گفت: تا کنون 8 پل آماده بهره برداری شده است.
وی در خصوص زمان بهره برداری از بزرگراه رسالت اظهار داشت: چنانچه مشکلی در خصوص رفع معارض و اعتبار مورد نیاز نداشته باشیم ، بزرگراه رسالت در سال 88 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.








اتصال بزرگراه رسالت به کرج // 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه رسالت

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری "مهر"، در حاشیه افتتاح تقاطع بزرگراههای کردستان - رسالت افزود: بزرگراه رسالت به طول 40 کیلومتر از بزرگراه سرخه حصار شروع و در منطقه 22 در غرب تهران ادامه می یابد.
وی با اشاره به آمادگی شهرداری کرج برای اجرای پروژه مذکور گفت: پس از صحبت هایی که با شهرداری کرج داشتیم ، تنها نسبت به ادامه بزرگراه رسالت و ارتباط آن با کرج موافقت کرده اند.
علی آبادی همچنین از تنظیم طرح چشم انداز تهران 1404 در حوزه فنی و عمرانی خبر داد و گفت: این چشم انداز تنظیم شده که در صورت تامین امکانات و منابع مالی می توان وضعیت ایده آلی به لحاظ زیر ساخت ها و بزرگراهها را در شهر تهران به وجود آورد.








زیر ساخت های تهران در یک برنامه 10 ساله انجام می شود// تهران به 400 کیلومتر خطوط ریلی نیاز دارد
شهردار تهران گفت: چنانچه منابع مالی اجازه دهد زیر ساختهای شهر تهران در قالب دو برنامه 5 ساله اجرا و به پایان می رسد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری "مهر"، دکتر محمود احمدی نژاد با اعلام این مطلب در مراسم افتتاح تقاطع بزرگراههای کردستان - رسالت افزود: بزرگراه رسالت با توجه به اهمیتی که در روان سازی ترافیک شهر تهران باید به سرعت تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی تکمیل بزرگراههای یادگار امام(ره)، نور، شهید صیاد شیرازی، امام علی(ع) و دیگر بزرگراههای شریانی تهران را در دستور کار شهرداری خواند و افزود: به رغم همه تلاشها و اقداماتی که در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران صورت می گیرد، از همه منابع ممکن برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها استفاده می کنیم تا هر چه سریع تر در خدمت شهروندان قرار بگیرد.

احمدی نژاد در عین حال نیاز تهران به شبکه خطوط ریلی اعم از هوایی و زیرزمینی را حدود 400 کیلومتر عنوان کرد و گفت : ما آماده هستیم با همه توان وارد صحنه اجرا شویم به شرطی که منابع مالی آنها تامین شود.
وی تاکید کرد : اگر سه محور حمل و نقل ریلی در تهران بالا نرود ، زندگی برای شهروندان سخت و طاقت فرسا خواهد شد.
شایان ذکر است تقاطع بزرگراههای کردستان- رسالت با هزینه ای بالغ بر 28 میلیارد تومان صبح امروز با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۸۴/۰۶/۰۱
0
0
بنظر من اصلا لازم نيست شهرداري هزينه اتوبان هاي شهر تهران را بدهد. بلكه دولت بايستي به شركت هاي اتومبيل سازي ايراني دستور دهد براي ادامه كار بايستي بخشي از هزينه هاي اين اتوبان را هر شركتي تقبل نمايد. شهرداري در اين رابطه بايد فقط مجري باشد. ولي چكنيم كه كسي ظاهرا هنوز يا اين راه به ذهنش نرسيده يا اينكه قدرت مافياي پشت پرده اين شركت هاي خودروسازي آنقدر بالاست كه كسي توان مقابله با آنها را ندارد . اميدواريم آقاي احمدي نژاد دستي هم بر سر اين شركتها بكشد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین