کد خبر: ۲۶۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

روحانی: حضور اقلیت ها در پارلمان هر تهدیدی را برطرف می کند

روحانی اظهار داشت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، یکی از مولفه های قدرت یک ملت است و قومیت ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می کند رییس جمهوری در دیدار رییس مجلس تاجیکستان گفت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، از مولفه های قدرت یک ملت است و قومیت ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» عصر چهارشنبه در دیدار «شکور جان ظهور اف» رییس مجلس تاجیکستان، با اشاره به نقش پارلمان ها در تقویت روابط کشورها گفت: استحکام روابط دو ملت و دو دولت مورد تأکید و موجب تقویت منافع مشترک است.

وی ادامه داد: تاریخ دو کشور و دو ملت ما به هم پیوند خورده است و اگر چه دو دولت مستقل داریم اما دل ملت هایمان به یکدیگر گره خورده است.

رییس جمهوری امنیت، توسعه و انسجام بیش از پیش تاجیکستان را آرزوی دولت و ملت ایران دانست و گفت: اتحاد و همدلی مردم و طیف های سیاسی مختلف در تاجیکستان، موجب دلبستگی و تقویت اهداف ملی، دموکراسی و توسعه خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: حضور تفکرهای مختلف در پارلمان، یکی از مولفه های قدرت یک ملت است و قومیت ها و اقوام و تفکرهای متعدد که در جهت منافع ملی باشند، هر تهدیدی را برطرف می کند؛ این موضوع در ایران کاملا آشکار است و همه مردم و اقشار مختلف جامعه در برابر هر تهدیدی یکپارچه حضور پیدا می کنند و بیگانگان نمی توانند، طمعی به کشور ما داشته باشند.

رییس مجلس تاجیکستان نیز در این دیدار با سپاسگزاری از کمک ها و نقش سازنده ایران در تاجیکستان گفت: ما هیچگاه کمک ها و نقش مثبت ایران را فراموش نمی کنیم؛ ایران یک شریک با اعتماد و راهبردی تاجیکستان است.

رییس مجلس تاجیکستان ادامه داد: با نهایی شدن توافقنامه های امضا شده میان دو کشور، ایران نقش اصلی را در اقتصاد تاجیکستان ایفا خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین