کد خبر: ۲۶۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

اوباما: آمریکا ائتلافی گسترده را علیه داعش رهبری خواهد کرد

باراک اوباما اعلام کرد، آمریکا ائتلافی گسترده را برای حمله بی‌امان به منظور از بین بردن تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و هرکجا که باشند رهبری خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اوباما گفت: این حملات استقرار نیروهای رزمی آمریکا را در سرزمینهای خارجی شامل نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: این حمله برای مبارزه با تروریسم و از طریق تلاش جدی و بی امان برای مقابله با سازمان دولت اسلامی در هر کجا که باشند، با استفاده از نیروی هوایی آمریکا و حمایت ما از نیروهای شرکایمان انجام خواهد شد.

او در این نطق که از تلویزیون‌های سراسری پخش شد، گفت که در انجام عملیات علیه گروه داعش در داخل سوریه علاوه بر عراق درنگ نخواهد کرد. کاخ سفید اعلام کرد اوباما پیش از این سخنرانی خود که با هدف ارائه طرح اقدام خود برای مبارزه با داعش بود، با ملک عبدالله، پادشاه عربستان تماس گرفت.

در این سخنرانی اوباما داعش را تهدیدی برای آمریکا توصیف کرد و ادامه داد: اگر کسی آمریکا را تهدید کند، جای امنی نخواهد یافت.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که ۴۷۵ خدمه نظامی این کشور به عراق اعزام خواهند شد اما مستقیما عملیات رزمی انجام نخواهند داد. وی در این سخنرانی گفت: اکنون که این گروه‌ها کارشان را به پایان رسانده‌اند و دولت جدید در عراق تشکیل شده است، 475 نظامی کمکی به عراق اعزام خواهیم کرد. همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام، این نیروهای آمریکایی در مأموریت‌های جنگی شرکت نخواهند کرد.

او سخنرانی خود را با یادآوری این موضوع شروع کرد که نیروهای آمریکایی اسامه بن لادن و بیشتر سایر رهبران القاعده را در افغانستان و پاکستان کشته‌اند.

اوباما گفت که داعش یک گروه اسلامی نیست زیرا هیچ مذهبی کشتار افراد بی گناه را روا نمی دارد و در واقع اکثریت قربانیان داعش مسلمانان بوده‌اند.

او تأکید کرد:‌ می‌توانم اعلام کنم که آمریکا هدایت یک ائتلاف گسترده برای عقب راندن این تهدید تروریستی را به عهده خواهد گرفت. ابتدا یک عملیات نظام‌مند از حملات هوایی علیه این تروریست ها انجام خواهیم داد. آمریکا حمایت از نیروهایی را که در نبرد با این تروریست ها می‌جنگند، افزایش خواهد داد.

وی به این موضوع اشاره کرد که لازم است جریان انتقال شبه‌نظامیان از بیرون به خاورمیانه و همچنین از خاورمیانه به جهان بیرون متوقف شود؛ جریانی که به گفته او شامل بعضی شهروندان آمریکایی هم هست.

اوباما از کنگره آمریکا خواست اختیارات و منابع لازم دیگر برای آموزش و تجهیز مخالفان در سوریه را فراهم کند.

یکی از عناصر اصلی استراتژی اوباما تقویت مخالفان در سوریه به عنوان راهی برای مقابله با داعش است. وی در این باره افزود که هم‌زمان باید در جستجوی یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه بود.

او همچنین همکاری با دولت سوریه را رد کرد و مدعی شد: در نبرد علیه داعش نمی‌توانیم بر دولت اسد که مردم خودش را ترور می کند تکیه کنیم؛ زیرا نظام وی مشروعیتش را بازنخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، اوباما تصریح کرد: در راستای همکاری با دولت عراق، تلاش‌هایمان را فراتر از صرف محافظت از مردم خودمان و مأموریت‌های انسان‌دوستانه گسترش خواهیم داد؛ به نحوی که اکنون درحال ضربه زدن به اهداف داعش هستیم و نیروهای عراقی نیز به حملات خود به این گروه ادامه می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین