کد خبر: ۲۶۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
رییس جمهوری در دیدار وزیر خارجه هند:

هند از کشورهای اولویت دار برای سرمایه گذاری در ایران است

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند در زمینه‌های فرهنگی و تجاری تاکید کرد: ایران برای سرمایه گذاری هند در پروژه‌های خود بویژه در بندر چابهار اولویت قائل است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر جمعه در دیدار وزیر خارجه هند که در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان برگزار شد، گفت: ایران و هند علاوه بر ریشه‌های مشترک تاریخ و فرهنگی همواره شرکای مطمئنی برای یکدیگر بوده اند.

رییس جمهوری با اشاره به همکاری‌های فراوان دو کشور در حوزه انرژی افزود: در فضای جدید بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل می کنند و ایران برای هند به عنوان یک شریک قدرتمند منطقه‌ای و همچنین سایر کشورهای منطقه، اولویت قائل است.

دکتر روحانی از نخست وزیر هند برای سفر به تهران و مذاکره در خصوص توسعه روابط دعوت کرد و گفت: امیدواریم شاهد دوران جدیدی در روابط دو کشور باشیم.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار گفت: ایران علاوه بر روابط تاریخی همواره یکی از شرکای مطمئن و از تامین کنندگان اصلی انرژی هند بوده است.

"سوشما سوراج " در پاسخ به دعوت رییس جمهوری از هند برای مشارکت و سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران بویژه چابهار، گفت: هند در حال بررسی نهایی این موضوع است و نتیجه نهایی طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی همچنین ضمن تشکر از دعوت از نخست وزیر کشورش برای سفر به تهران، گفت: پروژه های کریدور ترانزیتی شمال – جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل، منافع دو کشور و سایر همسایگان را نیز تامین خواهد کرد و نخست وزیر هند در سال آینده از ایران دیدار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین