کد خبر: ۲۶۱۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

انتقاد آیت الله مظاهری از رشد طلاق در کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسا نوشت: حضرت آیت‌الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در جلسات هفتگی خود که در مسجد حکیم اصفهان برگزار می‌شود، گفت: از طریق موبایل پسر و دختر با هم دوست می‌شوند، اما پسرها به دنبال ازدواج نیستند و اگر هم ازدواج بکنند، هشتاد درصد ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود، طلاق زیاد شده و این طلاق مربوط به انسان‌های صالح نیست.

وی بیان کرد: بدبختی اقتصادی و توقعات بی‌جا نیز در افراد صالح طلاق را زیاد کرده است، اما در میان افراد دیگر در اثر رفیق بد طلاق زیاد شده است، انسان می‌رود دانشگاه که عضو مؤثری در جامعه شود اما ناگهان از طریق دوست‌یابی سرنوشت خود را خراب می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با توجه به این‌که در ازدواج‌ها هم باید توجه داشته باشیم که از که دختر می‌گیریم، ابراز کرد: باید در ازدواج توجه کرد که اخلاق و دین مورد توجه قرار گیرد، و پیامبر اکرم(ص)‌ به این موضوع بارها تذکر داده است.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که دختر عفیف است یا پسر غیرت دارد، پسر نمازخوان است، یا توجه کرد که دختر چادری است و در نهایت به اخلاق آنان نیز باید توجه کرد، و بقیه ویژگی‌ها را باید به خداوند سپرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به آیه « وَقَالَ ٱلشَّیْطَـٰنُ لَمَّا قُضِىَ ٱلْأَمْرُ إِنَّ ٱللَّهَ وَعَدَکُمْ وَعْدَ ٱلْحَقِّ وَوَعَدتُّکُمْ فَأَخْلَفْتُکُمْ ۖ وَمَا کَانَ لِىَ عَلَیْکُم مِّن سُلْطَـٰنٍ إِلَّآ أَن دَعَوْتُکُمْ فَٱسْتَجَبْتُمْ لِى ۖ فَلَا تَلُومُونِى وَلُومُوٓا۟ أَنفُسَکُم» ابراز کرد: شیطان انسان را تنها وسوسه می‌کند و او را مجبور به کاری نمی‌کند.

وی افزود: رفیق بد از شیطان بسیار بدتر است، رفیق بد پسر پیامبر را منحرف می‌کند، رفیق بد کسی را که از نظر خانوادگی بسیار بالا است می‌تواند بیچاره بدبخت و ذلیل کند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به وجود جنگ نرم و تلاش‌های صهیونیست‌ها در این راستا، اظهار کرد: یکی از تلاش‌های صهیونیسم پس از ناکامی در جنگ نظامی جنگ نرم و از طریق دوست‌یابی است.

وی با اشاره به آیه «وَمَن یَعْشُ عَن ذِکْرِ ٱلرَّحْمَـٰنِ نُقَیِّضْ لَهُۥ شَیْطَـٰنًۭا فَهُوَ لَهُۥ قَرِینٌۭ» ابراز کرد: و هر کس از یاد خدای رحمان دل بگرداند، برای او شیطانی بگماریم که او همنشین اوست‌، کار بسیار مشکل شده است، صرف نظر از ماهواره‌ها و اینترنت این موبایل‌ها وسیله‌ای برای گمراهی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین