کد خبر: ۲۶۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

امام جمعه مشهد:موضع رییس جمهوری در مسائل فرهنگی در خط رهبری است

امام جمعه مشهد گفت: سخنان رییس جمهوری در سفر به خراسان رضوی ثابت کرد که موضع گیری ایشان در مسائل فرهنگی با موضع جریان های متدین و ولایت مدار و در خط رهبری هیچ گونه زاویه ای ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا آیت الله 'سید احمد علم الهدی' در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود:مساله گسترش عفاف و حجاب مورد توجه و اهتمام رییس جمهوری قرار دارد.

وی ابرازامیدواری کرد : این امر مورد عنایت جدی سایر مسوولان و اعضای هیات دولت و از جمله وزرا و متولیان فرهنگی دولت یازدهم نیز قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: از مهمترین نکات شاخص سخنرانی های رییس جمهوری در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع)، علماء و روحانیون و مسوولان استان خراسان رضوی می توان به تاکید وی بر این مساله اشاره کرد که بی حجابی میراث شوم پهلوی است و ما نمی گذاریم که این معضل دوباره در کشورمان خودنمایی کند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: رییس جمهوری همچنین بر این مساله تاکید داشتند که مردم خراسان برای حفظ عفاف و حجاب جان خود را نثار کردند و همه افتخار من شاگردی حوزه علمیه قم است.

وی تصریح کرد: مجموع این سخنان نوعی جذابیت برای مردم متدین به همراه داشت و آنان را خرسند کرد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: متانتی که زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) در مراسم استقبال از رییس جمهوری و هیات دولت در صحن جامع رضوی حرم مطهر نشان دادند، ثابت کرد که موضع دکتر روحانی با جریانهای متدین در این زمینه هیچ گونه زاویه ای ندارد.

آیت الله علم الهدی گفت: در رسانه های بیگانه وابسته به دشمن و رسانه های زنجیره ای که امید دشمن به آنها است هیچ کدام از این سخنان ارزشمندانه رییس جمهوری تیتر نشد.

امام جمعه مشهد گفت: معاندان به عناوین گوناگون در صدد ایجاد زوایه در بین رییس جمهوری و جامعه متدین کشور و خط رهبری هستند و چنین وانمود می کنند که خط رییس جمهوری با اکثریت مردم متدین و خط رهبر معظم انقلاب زاویه دارد.

وی به سخنان رییس جمهوری در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: ما هم معتقدیم که با فیلتر ، سرباز و ون مشکلات فرهنگی رفع نمی شوند و هیچ عاقلی معتقد نیست که با خشونت می توان این معضلات را رفع کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال گفت: برای مقابله موثر با مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی نیازمند پدافند هستیم.

آیت الله علم الهدی به سابقه حجت الاسلام روحانی به عنوان فرمانده پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانطور که برای مقابله با دشمنان وجود پدافند یک ضرورت است، هم اکنون هم وجود پدافند فرهنگی یک اصل مهم در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی معاندان به شمار می رود.

امام جمعه مشهد از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگترین پدافند برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان یاد کرد.

وی افزود: در کشور ما که شبکه اجتماعی و موتور جستجو در عرصه فضای مجازی وجود ندارد و دشمنان با همه توان در صدد ضربه زدن به ارزشهای کشور از طریق این فضا و همچنین ماهواره هستند، باید بیش از پیش بصیرت خود را در مقابله با این هجمه ها حفظ کنیم.

وی در خطبه نخست نماز جمعه مشهد به تبیین سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: مشکلات جوانان به منزله تنگناهای خود خانواده ها است و این تنگناها با فرافکنی رفع نمی شود.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نباید با فرافکنی این مشکلات، جامعه و مفاسد اجتماعی و اخلاقی و مسائل اقتصادی را در بروز آنها مقصر دانست.

به گفته وی فرافکنی مشکلات موجب می شود خانواده ها به دنبال رفع این تنگناها بر نیایند.

وی مهمترین مشکلات جوانان را غرایض و تولید خواسته های نامتناهی دانست و گفت: مقاومت در برابر خواسته های این قشر درست نیست و والدین باید قبل از اینکه جوانان به خواسته های بلند پروازانه فکر کنند برای آنان به نوعی تولید خواسته کنند و نیازهای فکری و معنویشان را به طور منطقی پاسخ دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین