کد خبر: ۲۶۱۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

پيام‌هاي خصوصي وايبر و واتس‌آپ قابل كنترل است

دستگاه‌هاي امنيتي با عوامل انتشار پيام‌هاي توهين‌آميز به امام خميني(ره) در فضاي مجازي برخورد مي‌كنند و در حال حاضر مركز ملي كميسيون تعيين مصاديق مجرمانه در اين زمينه مسوول رسيدگي است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار سيدكمال هاديانفر، رييس پليس فتا ناجا گفت: دستگاه‌هاي امنيتي با عوامل انتشار پيام‌هاي توهين‌آميز به امام خميني(ره) در فضاي مجازي برخورد مي‌كنند و در حال حاضر مركز ملي كميسيون تعيين مصاديق مجرمانه در اين زمينه مسوول رسيدگي است.

به گزارش خبرآنلاین، هاديانفر در رابطه با پيام‌هايي توهين آميزي كه در فضاهاي مجازي در مورد امام خميني (ره) منتشر شده است، گفت: از پرونده‌هايي كه پليس فتا پيگيري كرده و به نتيجه رسيده است، بايد بدانيد كه پيام‌هاي خصوصي در وايبر، واتس‌آپ و... توسط پليس فتا قابل كنترل است.

او به دستگيري افردي كه منشا شايعه موضوع جريمه‌هاي رانندگي و آسپرين بوده و به عنوان نخستين نفر اين موضوعات را در فضاي مجازي منتشر كرده بودند، اشاره كرد و گفت: شناسايي كساني كه منشأ انتشار پيام‌هاي توهين‌آميز به امام خميني(ره) هستند، نيز روال خودش را طي مي‌كند ولي در حال حاضر مركز ملي كميسيون تعيين مصاديق مجرمانه در اين زمينه مسوول است و در آخرين جلسه كميسيون عالي امنيت كه تشكيل شد در مر‌كز ملي، نامه‌يي به دو سازمان در اين زمينه ابلاغ شد كه به طور جد با اين پديده برخورد شود (موضوع پيام‌هاي منتسب به امام و ناهنجاري‌هاي شبكه) كه گفتند، با عواملش برخورد شود و ساير دستگاه‌هاي امنيتي نيز اين اقدام را انجام مي‌دهند.

رييس پليس فتاي ناجا در رابطه با نقض حريم خصوصي و سوءاستفاده از اطلاعات افراد در شبكه‌هاي مبتني بر تلفن همراه مانند وايبر و لاين و واتس‌آپ و لزوم فيلتر اين فضاها گفت: پليس فتا مرجع فيلتر واتس‌آپ و وايبر و ساير شبكه‌ها نيست ولي در صورتي كه كميسيون مركز ملي فضاي مجازي بخواهد در اين زمينه تصميمي بگيرد ما هم مسائل و پرونده‌هايي كه در اين رابطه داريم را مطرح مي‌كنيم. اما مساله‌يي كه واضح و مبرهن است، اينكه سامانه‌ها، رسانه‌ها و برخي برنامه‌هايي كه بر گوشي‌هاي تلفن همراه نصب شده، آسيب‌هاي فراواني را براي خانواده‌ها به همراه داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین