کد خبر: ۲۶۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
عصر امروز برگزار خواهد شد؛

موزه هنرهای معاصر میزبان بزرگداشت هانیبال الخاص

عصر امروز، شنبه 22 شهریور، تالار اجتماعات موزه هنرهای معاصر تهران میزبان بزرگداشت «هانیبال الخاص» است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: در این مراسم که به همت موسسه مطالعات آشوری و اتحادیه جهانی آشوریان برگزار می‌شود، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کل اتحادیه آشوریان نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش آفتاب، در این برنامه که فیلم مستندی در ارتباط با این هنرمند و تعدادی از آثار او که متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران می‌باشد، به نمایش در می‌آید، تعدادی از هنرمندان و نویسندگان عرصه تجسمی چون آیدین آغداشلو به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

هانیبال الخاص نقاش، منتقد، مدرس هنری، مترجم و نویسنده ایرانی است که در سال 1309 در کرمانشاه تولد یافت و در 23 شهریور 1389 در کالیفرنیا _آمریکا_ دار فانی را وداع گفت که این مراسم هم به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

نقش برجسته‌های آشوری وهخامنشی، شمایل‌ها وفرسک‌های نقاشان مکزیکی الهام بخش او بوده اند. به ادبیات و به خصوص شعر نو علاقه خاصی داشت وشماری از نقاشی‌هایش را به اشعار شاعران معاصر ایران اختصاص داده بود.

هانیبال الخاص بیش از 100 نمایشگاه اختصاصی وبیش از 200 نمایشگاه گروهی در ایران، اروپا، کانادا، آمریکا واسترالیا برپا داشته است. وی همچنین در هنرستان پسران، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد و... به تدریس مشغول بوده است.وی چهارکتاب در زمینه آموزشی هنرتالیف و برای ده ها کتاب طرح روی جلد طراحی کرده است.

این مراسم از ساعت 18  در موزه هنرهای معاصر تهران به آدرس خیابان کارگر شمالی - جنب پارک لاله منعقد خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین