کد خبر: ۲۶۱۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

داعش، سامانه‌های ضد هوایی در اختیار دارد‬

یک روزنامه آمریکایی نوشت که داعش از سیستم عامل های ضد هوایی به سرقت رفته از ارتش عراق که در اصل ساخت آمریکا هستند، برای مقابله با حملات هوایی جاری علیه مواضعشان در شمال عراق استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در خبری نوشت که بر اساس برآورد ارتش آمریکا، گروه تروریستی داعش از تعداد نامشخصی از توپخانه های ضد هوایی که از ارتش عراق به سرقت برده اند، برای مقابله با حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در شمال عراق استفاده می کنند.

منابع دیپلماتیک غربی گفته اند که در این حملات داعش حداقل به یک جنگنده آمریکایی حمله کرده است؛ بر این اساس، جنگنده اف 15 آمریکا در اواخر آگوست سال جاری میلادی توسط توپخانه های ضد هوایی داعش هدف گرفته شده است که در این هدف گیری، سیستم هیدرولیک این جنگنده آسیب دیده و خلبان مجبور شده است که در ترکیه فرود بیاید.

مقامات آگاه آمریکایی سیستم عامل های ضد هوایی تحت تصرف داعش را شناسایی نکرده اند اما اذعان دارند که بیشتر تجهیزات به سرقت رفته ارتش عراق که توسط داعش تصرف شده و مورد استفاده قرار گرفته است، آمریکایی هستند که این تجهیزات شامل توپخانه، نفربرهای زرهی و وسایل نقلیه جنگی می شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در استراتژی مقابله با داعش، از تجهیز و آموزش شورشیان میانه روی سوریه برای مقابله با این گروه خبر داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین