کد خبر: ۲۶۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

نتایج هراس انگیز یک تحقیق درباره «ابولا»

یک مطالعه نشان داده است که ابولا می تواند به 15 کشور در سراسر قاره آفریقا گسترش یابد و 22 میلیون نفر را در معرض خطر عفونت قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک مطالعه نشان داده است که ابولا می تواند به 15 کشور در سراسر قاره آفریقا گسترش یابد و 22 میلیون نفر را در معرض خطر عفونت قرار دهد.

به گزارش ایرنا از ساینس، برای اولین بار محققان دانشگاه آکسفورد انگلیس، نقشه جدیدی از مکان هایی تهیه کردند که به بیشترین میزان در معرض خطر شیوع ابولا قرار دارند.

پیشتر نیز سازمان بهداشت جهانی خبر داد: شمار قربانیان بیماری ابولا در غرب آفریقا به دست کم 2 هزار و 400 نفر افزایش یافت.

محققان دانشگاه آکسفورد گزارش دادند: مناطقی که احتمالا مامنی برای پناه دادن به این ویروس است گسترده تر از چیزی است که پیش از این تصور می شد.

تصور می شود این ویروس که میزان مرگ و میر انسانی آن بیش از 90 درصد است توسط موش ها یا سایر حیوانات وحشی حمل شود و از طریق تماس خونی، گوشت یا سایر مایعات آلوده به انسان منتقل شود.

این نقشه که به عنوان شیوع ابولا در غرب آفریقا منتشر شد، بزرگترین نقشه در جهان است.

محققان گفتند: درک بهتر این که کجا مردم با حیوانات آلوده به ابولا در تماس قرار می گیرند برای مثال از طریق شکار یا مصرف گوشت خام و چگونگی متوقف کردن آنها از ابتلا به این بیماری مرگبار برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری حیاتی است.

«نیک گولدینگ» محقق دانشگاه آکسفورد که در تیم نقشه برداری بین المللی کار می کرد، گفت: مشخص شده است که بطور قابل توجهی مناطق بیشتری نسبت به آنچه پیش از این تصور می شد در معرض خطر ابتلا به ابولا قرار دارند.

شیوع قبلی ابولا در آفریقای مرکزی بوده است و شیوع فعلی در کنگو - به غیر از غرب آفریقا - حدود 30 نفر را در هفته های اخیر آلوده کرده است.

پیش از این دکتر جوان لیو، رییس سازمان پزشکان بدون مرز نیز ضمن انتقاد از اینکه جهان به ویژه کشورهای پیشرفته به آفریقا پشت کرده است نسبت به عواقب و همه گیری پر سرعت این بیماری به رهبران جهان هشدار داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین