کد خبر: ۲۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

تعداد نمایندگان مجلس ۳۱۰ نفر می‌شود

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس ، تعداد نمایندگان از 290 به 310 نفر افزایش می یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، 'سیدسعید زمانیان دهکردی' شنبه در میزگرد خبری ایرنا با حضور برخی رسانه های استان چهارمحال وبختیاری افزود: بر اساس طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس به نمایندگان استان چهارمحال وبختیاری نیز یک نفر افزوده می شود. 

زمانیان دهکردی افزود:بر اساس اصل 64 قانون اساسی، هر 10 سال، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخص هایی افزوده می شود و شاخص و معیار اصلی افزودن نماینده به استان ها نیز ، جمعیت است و بر این اساس، شهرستان ها یا مناطق باید حتما این معیار را داشته باشند.

*** در موضوع تحقق اصل 44 قانون اساسی موفق عمل نکردیم 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از روند واگذاری برخی صنایع در دولت های پیشین، گفت:به عبارتی این صنایع اختصاص سازی شدند و خصوصی سازی به معنای واقعی اتفاق نیفتاد. 

وی حمایت واقعی از بخش خصوصی، سرمایه گذار و کارآفرین را لازمه تحرک اقتصادی کشور خواند و افزود:در برخی موارد، واگذاری مجوزهای تولید زمانبر است و این مشکلات، سرمایه گذار واقعی را سرخورده می کند. 

*** ادغام برخی وازرتخانه ها کارشناسی نبود 

زمانیان دهکردی همچنین، چابکی سازمان ها را لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و گفت:ادغام برخی وزارتخانه ها نظیر صنعت و معدن و بازرگانی، تولید را به حاشیه کشاند. 

وی افزود:این مشکلات برای دیگر وزارتخانه ها نیز اتفاق افتاد و این وزارتخانه ها را از مسئولیت های اصلی و ذاتی خود دور کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین