کد خبر: ۲۶۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
وزارت علوم در اطلاعیه‌ای:

فعالیت دانشگاه ایرانیان فاقد وجاهت قانونی است

روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : "با توجه به سوالات مطرح شده در مورد جایگاه قانونی مؤسسه‌ای موسوم به «دانشگاه ایرانیان» به اطلاع مردم شریف ایران می­رساند:

1. سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای صدور مجوز تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی غیرانتفاعی، مبتنی بر قانون‌مداری و توسعه هدفمند آموزش عالی، با رویکرد تضمین کیفیت و حفظ حقوق کلیه ذی­نفعان، صیانت از حیثیت و کیان آموزش عالی و شفافیت در اقدام و اطلاع رسانی است.

2. متقاضیان ثبت نام در موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی برای اطمینان از قانونی بودن تأسیس مؤسسه‌های آموزش عالی پذیرنده دانشجو، لازم است قبل از هر اقدامی به نشانی اینترنتی WWW.msrt.ir مراجعه و از صدور مجوز تأسیس مؤسسه موردنظر خود توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطمینان حاصل کنند.

3. آنچه از آن به عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» یاد می‌شود، فاقد مجوز راه‌اندازی و انجام امور آموزشی و پژوهشی از جمله پذیرش دانشجو از سوی شورای گسترش آموزش عالی این وزارت است؛ ضمن اینکه مصوبه جلسه 735 مورخ 25/04/1393 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص اعطای مجوز به آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه بین‌المللی در تهران نیز لغو و بلااثر اعلام شده است.

بنابراین هرگونه فعالیت آموزشی و پژوهشی از سوی مؤسسه‌ای با عنوان «دانشگاه ایرانیان» یا «دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی جامع بین‌المللی ایرانیان» فاقد وجاهت قانونی است و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمی باشد ."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین