کد خبر: ۲۶۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

وزش باد و افزایش گرد و غبار در البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: طی سه روز آینده کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی در البرز از خروج غیر ضروری از منزل خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: منصور رحمانیان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، از بعدازظهر روز شنبه(22شهریور)، شاهد افزایش و شدت وزش باد در استان‌های همجوار و همچنین استان البرز هستیم.

وی افزود: شدت وزش باد تا اواسط هفته جاری تداوم داشته و همین امر بر آب و هوای استان البرز تاثیر می‌گذارد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: بنابراین برای روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌ شنبه وزش باد شدید، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و بالاخره گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان ادامه داد: طی این مدت افزایش گرد و غبار در آسمان استان البرز منجر به کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش دید می‌شود.

وی تأکید کرد: در این روزها توصیه می‌شود که شهروندان به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند از تردد غیر ضروری در مناطق پرجمعیت و پرتردد شهری خودداری کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز درباره دمای هوای مناطق مختلف این استان نیز گفت: در این روزها دمای هوای شهرستان کرج به طور نامحسوسی کاهش یافته و با توجه به ثبت دمای 31 درجه بالای صفر در روز شنبه، پیش‌بینی می‌شود که این دما در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه یک تا 2 درجه کاهش داشته باشد.

رحمانیان در پایان گفت: دمای مناطق دیگر استان البرز از جمله طالقان، هشتگرد و نظرآباد نیز حدود 28 تا 30 درجه بالای صفر در روزهای آینده خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین