کد خبر: ۲۶۱۸۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
«حسن ناهید»؛ نوازنده پیشکسوت نی:

تقدیر از توجه دولت به هنرمندان پیشکسوت

ناهید درباره وضعیت هنرمندان پیشکسوت در یک سال اخیر تصریح داشت: «اصلا این وضعیت و بهبود و توجهی که شده است قابل مقایسه با دولت قبل نیست. در آن زمان ما اصلا چیزی ندیدیم اما تقریبا یک سالی می‌شود که موسسه هنرمندان پیشکسوت ایجاد شده و در همین مدت هم نهایت لطف و عنایت را داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: «در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به هنرمندان پیشکسوت شده است.» این را «حسن ناهید» به « آفتاب» گفت.

ناهید که از هنرمندان پیشکسوت است که در «نی»نوازی تبحر بالایی داشته و همراه با حسین قوامی، محمدرضا شجریان، محمود محمودی خوانساری و عبدالوهاب شهیدی به اجرای موسیقی پرداخته است، هنوز هم در 71 سالگی انرژی فوق العاده ای دارد.

او درباره وضعیت هنرمندان پیشکسوت در یک سال اخیر تصریح داشت: «اصلا این وضعیت و بهبود و توجهی که شده است قابل مقایسه با دولت قبل نیست. در آن زمان ما اصلا چیزی ندیدیم اما تقریبا یک سالی می‌شود که موسسه هنرمندان پیشکسوت ایجاد شده و در همین مدت هم نهایت لطف و عنایت را داشته‌اند. به عنوان مثال، در تیرماه برای هنرمندان پیشکسوتِ متولد تیر، مانند بنده، آقای داود رشیدیف خانم‌ها ارفع اطرایی و ملیحه سعیدی و چند تنِ دیگر، ضیافت ناهار برپا کردند. 

وی افزود: «اخیرا در مراسمی که در تالار وحدت برای دومین سال تاسیس این موسسه با حضور آقای وزیر برپا شده بود، استاد شهیدی گفتند که: «ما پیش از این تصور می کردیم که اگر هنرمندی به سن بازنشستگی برسد، کسی کاری به کار او ندارد. اگرچه ما هم توقعی نداریم اما دیدیم که چقدر توجهات بیشتر شده است» حقیقتا چنین رفتار پسندیده ای، شایسته تقدیر است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین