کد خبر: ۲۶۱۹۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

قصاص پایان هواخواهی از پسران همسایه

پسری که به هواخواهی از همسایه‌اش دست به قتل زده بود دیروز از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فرهیختگان، ساعت یک بامداد بیست‌ونهم اسفند 90 درگیری خیابانی چند پسر در خیابان خاوران هاشم‌آباد به خون کشید و پسر 16 ساله‌ای به نام بهروز زخمی شد. همان موقع افسران گشت کلانتری و تکنسین‌های اورژانس به نقطه موردنظر رفتند و بهروز را که نیمه‌جان بود به بیمارستان منتقل کردند.

این پسر که در جدال با سه مرد، با چاقو زخمی شده بود به خاطر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد و «شهریاری» بازپرس وقت شعبه اول دادسرای امور جنایی رسیدگی به پرونده را به کارآگاهان اداره آگاهی تهران سپرد.

در این میان پلیس به تحقیق میدانی پرداخت و دریافت که قربانی به همراه دو برادرش به نام‌های «بهمن» 19 و «مجتبی » 30 ساله مقابل خانه مرد 32 ساله‌ای به نام «جواد» رفته بود که با جواد و پدر و برادرش درگیر شدند.

به این ترتیب پلیس به تحقیق از بهمن پرداخت. این پسر گفت: «برادر کوچکم بهروز در یک کارگاه صحافی در خیابان هاشم‌آباد کار می‌کرد. دیروقت بود و برادرم هنوز از سر کار به خانه برنگشته بود که نگران او شدم، به همین خاطر دنبال او رفتم. در میان راه اما با جواد که بچه محل‌مان بود روبه‌رو شدم. او به من چپ نگاه کرد که با یکدیگر درگیر شدیم. وقتی به خانه بازگشتم ماجرای درگیری با جواد را به برادرانم مجتبی و بهروز گفتم. به همین خاطر، هر سه نفر به در خانه جواد رفتیم تا به پدرش اعتراض کنیم. اما با آنها درگیر شدیم ولی نمی‌دانم در این میان چه کسی برادرم را با چاقو زد.»

پلیس در گام بعدی از تحقیق‌ها به پرس و جو از همسایه‌ها پرداخت و دریافت مجتبی با استفاده از چاقو جواد و برادرش محمد را زخمی کرده بود که یکی از همسایه‌ها به نام «مهدی» 28 ساله با دیدن این ماجرا و به هواخواهی از همسایه‌هایش وارد درگیری شده و ضربه کاری را به بهروز زده بود.

با شناسایی عامل اصلی جنایت، دستگیری مهدی 28 ساله در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت. اما پدر مهدی مدعی شد از مخفیگاه پسرش اطلاعی ندارد.

یک هفته از این ماجرا گذشته بود که مهدی با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی تسلیم قانون شد.

این پسر در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «تازه خوابیده بودم که با شنیدن سر و صدای زیاد بیدار شدم و از پنجره به کوچه نگاه کردم. وقتی دیدم سه مرد با چوب و چاقو به جان دو پسر همسایه افتاده‌اند به هواخواهی از آنها مقابل در رفتم. یک ضربه از پشت به یکی از پسرها زدم و چون از ناحیه سینه زخمی شده بودم همان موقع با پدرم تماس گرفتم و به بیمارستان رفتم. اما در راه بازگشت فهمیدم پسر ناشناس جان سپرده است. همان موقع از ترس به شمال کشور فرار کردم.»

 به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه 71دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که شنبه به ریاست قاضی «عزیزمحمدی» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، ابتدا پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای عامل قتل پسرشان حکم قصاص خواستند.  

وقتی مهدی پشت تریبون دفاع ایستاد گفت: «من هیچ خصومتی با «بهروز» و برادرهایش نداشتم. وقتی از پنجره دیدم مقابل خانه‌ام دعوا شده برای میانجیگری به پایین رفتم اما دعوا بالا گرفت و من فقط یک ضربه چاقو به کتف بهروز زدم، اما ضربه کاری نبود و ممکن است یکی از طرفین دعوا ضربه کشنده را به او زده باشد.»

 سپس سایر شرکت‌کنندگان در درگیری یک به یک پشت تربون دفاع ایستادند و به تشریح جزئیات درگیری پرداختند.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و سرانجام دیروز مهدی را به قصاص محکوم کرد. سایر شرکت‌کنندگان در درگیری منجر به قتل نیز هر کدام به دو سال زندان محکوم شدند. این حکم تا 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین