کد خبر: ۲۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

کلاهبردار میلیاردی دستگیر شد

رییس پلیس اگاهی استان همدان گفت : فردی که اقدام به 17 میلیارد ریال کلاهبرداری در همدان کرده بود با نیابت قضایی در تهران دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش از پایگاه خبری پلیس سرهنگ 'علی زارعی' بیان کرد: به دنبال شکایتی با عنوان جعل و کلاهبرداری و با توجه به حساسیت موضوع، اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری رسیدگی به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد. 

وی افزود: تحقیقات پلیس نشان داد فرد کلاهبردار که اهل یکی از استان های همجوار و ساکن همدان است با معرفی خود به عنوان مهندس مسکن و شهرسازی اقدام به خرید مصالح ساختمانی کرده و در قبال طلب فروشنده دو فقره امتیاز تسهیلات مسکن مهر را به وی ارائه کرده است .

وی اضافه کرد: شکایات دیگری نیز از این متهم مبنی بر کلاهبرداری و فروش آپارتمان با تنظیم قولنامه در بنگاه های معاملات ملکی متعدد در سطح شهر و همچنین فروش خودروهای امانتی به طلبکاران با تنظیم وکالتنامه جعلی در این اداره وجود داشت.

وی گفت: با انجام ساعت ها کار اطلاعاتی، دسته بندی جرایم ارتکابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود با همکاری اداره اطلاعات جنایی در نهایت محل اختفای متهم در استان تهران شناسایی شد. 

سرهنگ زارعی بیان کرد: کاراگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی و اخذ نیابت متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند که با انجام تحقیقات فنی و پلیسی پرده از چندین فقره کلاهبرداری میلیاردی برداشته شد. 

وی خاطرنشان کرد: متهم به فروش تعدادی آپارتمان و کلاهبرداری از 20 نفراز شکات به ارزش 10 میلیارد و 523 میلیون ریال، فروش سه فقره امتیازات مسکن مهر با دعوتنامه جعلی به دو نفر از شکات به ارزش240 میلیون ریال، فروش خودرو امانتی به غیر و تنظیم یک فقره سند جعلی به چهار نفر از شکات به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتراف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین