کد خبر: ۲۶۲۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی:

روحانی: کیفیت آموزش و پرورش باید ارتقا یابد

رییس‌جمهوری با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه آموزش و پرورش، گفت: زیربنای تحول بزرگ روحی، فکری و علمی نسل جوان کشور آموزش و پرورش است و باید با کمک همه بخش‌های جامعه، کیفیت آموزش و پرورش کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه، در هفتصد و پنجاه و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اجرای سند تحول نظام آموزش کشور، اظهار کرد: مشکلات موجود در نظام آموزشی کشور تنها از طریق دولت مرتفع نمی‌شود و باید زمینه حضور بخش خصوصی در اداره مدارس غیردولتی را فراهم کرد.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصریح کرد: دولت وظیفه دارد زمینه حضور و مشارکت بخش خصوصی در ارکان مختلف جامعه، بویژه در عرصه آموزش را فراهم کند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت یازدهم وارث مشکلات بسیاری بوده و کشور دارای شرایط اقتصادی‌ ویژه‌ای است، از افزایش بودجه بخش‌های مربوط به آموزش و پرورش ، سلامت و امنیت خبر داد و گفت: تنها راه رشد اقتصادی کشور آماده‌سازی شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در عرصه‌های مختلف است.

روحانی با بیان اینکه دولت به‌منظور خروج از رکود و اتمام طرح‌های نیمه تمام، برای اولین بار بیش از صد درصد بودجه مصوب طرح‌های عمرانی در استان‌ها را در ۵ ماهه اول سال جاری تخصیص داده است، گفت: حل مشکلات بخش‌های مختلف در گرو تحول اقتصادی است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش صداوسیما در تشویق و ترغیب امر سوادآموزی، اظهار امیدواری کرد با افزایش کیفیت نظام آموزشی کشور و فراگیر شدن آن، معضل بی‌سوادی از جامعه رخت بربندد.

رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از سیاست‌هایی که منجر به تبلیغ و ترویج نمادها و نشانه‌های ایرانی - اسلامی در جامعه ‌شود، تأکید کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید برای حفاظت از هویت فرهنگی کشور سیاست‌هایی را تنظیم و تبلیغ کند که منجر به رایج شدن کاربرد نمادها و نشانه‌های ایرانی – اسلامی در بخش‌های مختلف جامعه شود.

روحانی از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا با هدف‌گذاری صحیح، سیاست‌گذاری و تبیین نقشه راه و استفاده از توان شورای مهندسی فرهنگی، ساز و کاری مناسب برای ترویج، اجرا و نظارت بر طرح استفاده از نمادها و نشانه‌های ایرانی – اسلامی بیندیشد.

در این جلسه، به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمدرضا محمدی ساردو ، دکتر انوش برزیگر و دکتر محمدرضا میری‌بنجار به ترتیب به ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی جیرفت، علوم پزشکی گیلان و علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برگزیده شدند.

در این جلسه، دکتر فانی - وزیر آموزش و پرورش - گزارش مبسوطی از اجرای سند تحول نظام آموزش کشور، اجرای آزمایشی طرح تعالی در ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه از ابتدای مهر امسال، سازمان‌دهی و بهسازی منابع انسانی، بودجه و هزینه‌ها و همکاری با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ارایه کرد و از برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای کیفی‌سازی آموزش و توزیع مناسب نیروی انسانی در سراسر کشور خبر داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین