کد خبر: ۲۶۲۰۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱

عمل به وعده پرداخت بدهی اهالی تئاتر

پرداخت 300 میلیون تومان از بدهی اهالی تئاتر که مربوط به سال‌های 91 و 92 است، طبق وعده معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. پیش از این علی مرادخانی در جایگاه معاون امور هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی از پرداخت بدهی سالهای پیش به هنرمندان خبر داده بود. او اعلام کرده بود که بدهی یک میلیارد تومانی هنرمندان تئاتر توسط معاونت امور هنری تا آخر شهریور تسویه می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: پرداخت 300 میلیون تومان از بدهی تئاتری‌ها براساس تاریخ قراردادهاست. در این پرداخت‌ها هیچ اولویت‌بندی در مورد اشخاص و میزان بدهی‌ها وجود ندارد. تاریخ این قراردادها به سال 91 و تعدادی از آنها به سال 92 مربوط است. به گفته مدیر کل انجمن هنرهای نمایشی تا پایان شھریور ماه یک میلیارد بدھی ھنرمندان تئاتر توسط معاونت امور هنری تامین مالی می‌شود.

به گزارش‌ آفتاب، اواخر تیرماه بعد از اعتراض هنرمندان تئاتر به نسبت به پرداخت نشدن بدهی‌های معوقه خود، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد تا پایان شهریور بخشی از این بدهی‌ها (مبلغ یک میلیارد تومان) و بقیه آن در نیمه دوم سال تسویه می‌شود. البته به گفته علی مرادخانی، پرداخت این بدهی به دلیل فقر بودجه‌ای معاونت هنری از این محل غیرممکن بود به همین دلیل در این زمینه رایزنی با معاون اول رئیس جمهور برای پرداخت مبلغ چهار میلیارد تومان انجام شد. به گفته معاون امور هنری، این معاونت در سال جاری 13 میلیارد بدهی مربوط به سال‌های گذشته و 22 میلیاد بودجه دارد که حدود سه میلیارد تومان از این بدهی مربوط به تئاتر است.

بدهی اهالی تئاتر امروز دغدغه وزیر ارشاد نیز هست. وی اوایل شهریور ماه اعلام کرد از زمان ورودم به وزارت ارشاد دغدغه ادای بدهی سه و نیم میلیارد تومانی به اهالی تئاتر و نمایش کشور را داشتم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین