کد خبر: ۲۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

۱۲۰۰ متوفای دشتستانی در آمارها زنده هستند

توجه نکردن به ثبت فوت شدگان در سال های گذشته سبب شده یکهزار و 200 نفر دشتستانی فوت شده همچنان به عنوان افراد زنده در آمار جمعیتی این شهرستان باقی بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، رییس اداره ثبت احوال دشتستان بوشهر روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، افزود: عدم مراجعه خانواده ها یا اعلام نکردن دستگاه های مربوطه همچون بهداشت و درمان، دهیاری ها و شهرداری ها نسبت به فوتی این افراد به ثبت احوال، از عوامل ایجاد این مشکل است.

مرتضی ایزدی بیان کرد: بیشتر این افراد در سال 60 و اوایل سال 70 فوت شده اند.

وی اضافه کرد:در هر هفته نزدیک به 20 هزار سند سجلی بررسی می شود و مشخصات در آرشیو الکترونیکی ثبت می شوند.

رییس اداره ثبت احوال دشتستان همچنین گفت: یکی از برنامه های مهم ثبت احوال تهیه و تدوین گردآوری درختچه خانوادگی افراد است.

وی افزود: براساس آخرین آمار اداره ثبت احوال، جمعیت شهرستان دشتستان 237 هزار و 264 نفر است که از این شمار 156 هزار و 229 نفر در مناطق شهری سکونت دارند.

ایزدی با اشاره به اینکه نرخ جمعیت دشتستان یک به هفت است، افزود: وضعیت ثبت وقایع تولد و فوت در شهرستان در رتبه بسیار بدی قرار گرفته است و ثبت وقایع نیز بصورت 100 درصد نیست.

رییس اداره ثبت احوال دشتستان بیان کرد: در پنج ماه نخست امسال یکهزار و 950 واقعه تولد، 429 فوتی، یکهزار و 173 ازدواج و 313 مورد طلاق در شهرستان دشتستان ثبت شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دشتستان نیز گفت: یکی از مولفه های قدرت ملی فاکتور جمعیت است.

عادل دهدشتی افزود: ثبت به هنگام وقایع چهارگانه (تولد، وفات، ازدواج و طلاق) و تجزیه و تحلیلی که بر اساس این آمار بدست می آید نشان دهنده موضوعات مختلفی از قبیل آمار مرگ و میر، وضعیت بهداشت، سلامت، رفاه اجتماعی جامعه و نرخ طلاق و حتی مسایلی از جمله فرهنگ رانندگی در کشور است.

وی بیان کرد: ثبت احوال یکی از ابزارهای کلیدی در امور حاکمیتی و برنامه ریزی توسعه کشور است.

دهدشتی پدیده های دیرثبتی و کم ثبتی وقایع حیاتی را چالش های پیش روی سیستم ثبت احوال دانست و بیان کرد: شوراها و دهیاری ها همکاری نزدیکی در راستای وظایف قانونی خود با ثبت احوال داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین