کد خبر: ۲۶۲۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

بازداشت داعشی‌های استرالیا پیش از سر بریدن مردم

نخست‌وزیر استرالیا از انجام "بزرگ‌ترین" عملیات ضد تروریسم در استرالیا و دستگیری اعضای گروهی که قصد اعدام اتباع این کشور به شیوه داعش را داشتند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تونی ابوت با اعلام خبر دستگیری این افراد گفت: آنها می خواستند مردم را به دستور گروه موسوم به داعش، گردن بزنند. 
 
به گفته نخست وزیر استرالیا، حکم دستگیری این افراد بعد از دریافت گزارش‌های اطلاعاتی صادر شده است. هفته گذشته در میان نگرانی‌های مربوط به تهدید احتمالی که از سوی اعضای داعش ممکن است متوجه مردم استرالیا باشد، سطح هشدار و آمادگی در مورد عملیات تروریستی از متوسط به بالا ارتقا یافت. 
 
ابوت گفت: این عملیات به خاطر یک عضو «دولت اسلامی» که دستور «نمایش» کشتار در استرالیا را داده بود، انجام گرفت. به گفته نخست وزیر، یک فرد استرالیایی مقیم خاورمیانه که ظاهرا عضو ارشد داعش است، چنین دستوری داده بود. 
 
به نوشته رسانه های محلی، این بزرگترین عملیات ضد تروریسم در استرالیا بوده است. بیش از هشتصد افسر پلیس در عملیات دستگیری اعضای داعش در شهرهای سیدنی و بریزبن شرکت داشتند. 
 
رسانه های استرالیایی می گویند که این تروریست‌ها قصد داشتند به طور تصادفی چند استرالیایی را بربایند، آنها را در پرچم گروه داعش بپیچند و سر آنها را ببرند. 
 
به گزارش رویترز، یکی از بازداشت شدگان در استرالیا جوانی است ۲۲ ساله که  نامش «عمرجان آذری» اعلام  شده و امروز تحت عنوان "قصد اقدام تروریستی" تفهیم اتهام شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین