کد خبر: ۲۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹

ادامه سرما در تالار شیشه‌ای

بورس اوراق بهادار تهران در هفته گذشته به روند نزولی خود ادامه داد و با افت 0.7 در مقیاس هفتگی میانگی زیان سهامداران خود را بیشتر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در معاملات هفته گذشته بورس تهران، روند نزولی قیمتها ادامه پیدا کرد و بورس تهران با افزایش زیان سهامداران به کار خود پایان داد به طوری که با حاکم شدن جو منفی در بورس تهران میانگین زیان سهامداران از ابتدای سال تاکنون به 9.6 درصد رسید.

به این ترتیب به دلیل ابهامات موجود در حوزه سیاسی و اقتصادی، دماسنج بازار سرمایه در هفته گذشته 482 واحد افت کرد و از کانال 71 هزار و 925 واحد به 71 هزار و 443 واحد رسید؛ این اتفاق نشان می‌دهد که شاخص بورس تهران از ابتدای سال تاکنون افت 7 هزار و 572 واحدی را تجربه کرده است.

این در حالی است که معامله گران تالار شیشه‌ای در هفته گذشته به وقایع نیویورک و مذاکرات 1+5 چشم دوخته و اخبار آن را به طور دقیق رصد می کنند؛ علاوه بر اخبار مذاکرات هسته‌ای، معامله‌گران گوشه چشمی هم به گزارش 6 ماهه شرکتها دارند تا عملکرد شرکتها را مشاهده کرده و تصمیم جدیدی برای سرمایه گذاری اتخاذ کنند.

این در حالی است که ارزش و حجم کل معاملات بورس نیز در مقایسه با هفته قبل افزایش پیدا کرد و به ترتیب با رشد 25 و 11 درصدی مواجه شد به طوری که در هفته گذشته 2 هزار و 58 میلیون سهم به ارزش 6 هزار و 313 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

اما به دلیل حاکم شدن جو انتظار و احتیاط در تالار شیشه ای، دفعات معاملات و تعداد خریداران در هفته گذشته به ترتیب 16 و 19 درصد افت کرد و تعداد خریداران به حدود 51 هزار نفر رسید به طوری که با کاهش انگیزه در بورس تهران سهامداران به فروش سهام خود اقدام کردند.

همچنین در معاملات هفته گذشته، گروه ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با 18.73 درصد، استخراج زغال سنگ با 9.91 درصد و استخراج نفت و گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف با 1.69 درصد بیشترین رشد صنایع بورسی را به خود اختصاص دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین