کد خبر: ۲۶۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
برنامه‌ریزی برای بازار سینمایی چین

ایوبی: سیمرغ فجر را برای خارجی‌ها هم معتبر می‌کنیم/ پیام ایوبی به جشنواره مقاومت

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم افتتاح هفته فیلم چین در ایران به این موضوع تاکید کرد که طی تفاهمنامه‌ای که با چین امضا خواهد شد برای اکران فیلم‌های ایرانی در چین تمهیدی اندیشیده خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم افتتاح هفته فیلم چین در ایران به سوالات تعدادی از خبرنگاران رسانه ها پاسخ داد و نقطه نظرات خود را پبرامون مسائل روز سینمای ایران عنوان کرد.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برگزاری هفته فیلم های کشورهای دیگر در سینمای ایران ادامه پیدا خواهد کرد؟ گفت: تلاشمان بر این است که این رویه ادامه‌دار باشد و بتوانیم این کار انجام دهیم.

وی درباره برگزاری هفته فیلم چین در تهران توضیح داد: در تفاهمات کلی که با مقامات چینی داشتیم قرار ما بر این شد که بتوانیم تعاملات بیشتری با این کشور داشته باشیم و اولین گام برگزاری هفته فیلم چین در ایران بود. احتمال زیاد در سفری که ما به چین خواهیم داشت، تفاهمنامه کلی تر و با جزییات بیشتری میان ما و مقامات کشور چین امضا خواهد شد و این تفاهمنامه به عنوان یک سند رسمی میان دو کشور خواهد بود.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به خبرنگار رادیو و تلویزیون چین درباره تعامل با سینماگران چینی عنوان کرد: چین و سینمای چین برای سینماگران ایران جذاب است و من فکر می کنم اگر تبلیغات مناسبی صورت گرفته باشد، سینماگران ایرانی از این هفته فیلم استقبال خواهند کرد.

ایوبی درباره همکاری فیلمسازان ایران و چین نیز تصریح کرد: باید تولیدات مشترکی میان دو کشور انجام شود. اگر ما بتوانیم با مقامات چین توافق کنیم که سالی چند فیلم را به صورت مشترک تولید کنیم، یک ارتباط طبیعی میان سینماگران دو کشور شکل می گیرد. ما خیلی دلمان می خواهد بازار بزرگ چین که بخشی از آن را آمریکا و اروپا تسخیر کرده به سینمای ایران اختصاص پیدا کند و من مطمئنم که مردم چین با سینمای ایران ارتباط برقرار می کنند و از سوی دیگر دلمان می خواهد که مردم ایران کشور چین را تنها به واسطه تولید کالا نشناسند و با سینما و فرهنگ چین ارتباط هم برقرار کنند.

خبرنگار تلویزیون چین با نقل قولی از رییس جمهور کشورشان درباره بازسازی دوباره جاده ابریشم از طریق فرهنگ و استفاده از سینما به عنوان یکی از ابزارهای تعامل سوالی را مطرح کرد و رییس سازمان سینمایی در پاسخ به او گفت: قلب راه ابریشم کشورهای ایران و چین بودند و از این طریق فقط تجارت انجام نمی شد، این مسیر راه تبادل فرهنگی هم بود. پیام من به عنوان یک فرد فرهنگی به تمام سیاستمداران این دو کشور این است که اگر می خواهند راه ابریشم را احیا کنند، فقط به فکر اقتصاد نباشند چون راه ابریشم بخش عمده اش راه تبادل فرهنگ و هنر است.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره تغییر سیاست های جشنواره فیلم فجر و جدایی بخش بین الملل از این جشنواره طی سخنانی عنوان کرد: جشنواره فجر مهمترین جشنواره سینمای ایران است و همه باید برای تقویت آن کمک کنیم، از دل جشنواره فیلم فجر ده ها جشنواره های دیگر در آمده است و آن ها زاییده جشنواره فیلم فجر هستند. هر چه قدر جشنواره فجر را با شکوه تر برگزار کنیم به رشد و اعتلای سینمای کشور کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: همه می دانند که جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینمای ملی ایران است و همه می آیند تا ببینند که سینمای ایران چه کرده است. در حال حاضر توجه ها به بخش بین الملل جشنواره ولی ما باید به جایگاهی برسیم که بخشی از سینمای جهان که حرف هایش برای کشور و تمدنی همانند ما شنیدنی است، جایگاه و پایگاهشان بشود کشور ایران. اجازه دهید درباره نحوه برگزاری بخش بین الملل به نتیجه برسیم و بعد از آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ایوبی درباره اهمیت سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان خارجی عنوان کرد: دلیل اصلی این مساله که سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای فیلمسازان خارجی حائز اهمیت نیست، این است که بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر همیشه در حاشیه بوده و دیده نمی شده است. اگر ما این بخش را به طور مستقل و جدا از بخش سینمای ایران برگزار کنیم به صورتی که خود فیلمسازان ایرانی هم فیلم هایشان را به این بخش ارائه کنند، به تدریج سیمرغ فجر برای جهانیان شناخته خواهد شد ولی این امر نیازمند زمان است.

سینمای ایران مفهوم فرات و تشنگی و لبیک یا حسین را می‌فهمد

رئیس سازمان سینمایی در این پیام با تاکید بر اینکه اگر سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: سینمای ایران، اسلامی است، سینمایی که ریشه در خط مقاومت دارد، مفهوم فرات و تشنگی و لبیک یا حسین را می فهمد.

به گزارش مهر، متن کامل پیام رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

بسمه تعالی

مقاومت یک خط است، یک راه، یک نگاه است. راهی پرفراز و فرود، معطر به جای پای شهیدان. کربلا، نینوا، فرات، تشنگی، یاحسین، لبیک یاخمینی و اینک غزه و فلسطین نشانه ها و کلیدواژه های این راه اند.

و ما از فردای عاشورا با افتخار پرچمدار مقاومتیم. ما یعنی فرزندان خمینی و خامنه ای اسطوره های مقاومت روزگارمان.

و اینک گردهم می آییم به نام مقاومت، برای مقاومت جشن می گیریم قرن ها استواری و ایستادگی بر اصول و ارزش ها.

جشنواره مقاومت بهانه ای است برای رساندن پیام مقاومت به جهان و این بار به زبان تصویر، به زبان سینما.

اگر سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم گزاف نگفته ایم. سینمایی که کوشیده است روایت گر فتح باشد. سینمایی که در برابر فرهنگ مهاجم مردانه ایستاده است. سینمایی که می خواهد خودش باشد. ریشه در جایی دارد. سینمای ایران اسلامی است. سینمایی که ریشه در خط مقاومت دارد، مفهوم فرات و تشنگی و لبیک یا حسین را می فهمد ، سینمای ایران و چه جای خوشوقتی که جشنواره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران است.

امسال همنوا می شویم با مردمان سربلند غزه و این جشنواره را تقدیم می کنیم به سفره های افطاری که به آسمانها پرکشید و به خون کودکان غزه رنگین شد.

تقدیم به شهدای غزه ... تقدیم به کودکان شهید

سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین