کد خبر: ۲۶۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

هوای تهران برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران، امروز(یکشنبه) برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس(بیماران قلبی، سالمندان و کودکان) قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'محمد رستگاری' با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز، شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

رستگاری افزود: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هوا فراتر از حد مجاز است و شاخص کیفیت هوا به لحاظ آلایندگی این ذرات با 15عدد افزایش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 133 قرار دارد.

وی، در مورد مناطقی از تهران که در شرایط ناسالم از نظر شاخص کیفیت هوا قرار دارند، اظهار کرد: ایستگاه های فرمانداری شهر ری (منطقه 20) با 178، پارک رازی (منطقه 11) با 157، شهرداری منطقه 11 با 156، شهرداری منطقه 16 با 155 و شهرداری منطقه 4 با 154 به ترتیب آلوده ترین مناطق سطح تهران در 24 ساعت گذشت منتهی به ساعت 11 امروز هستند.

وی افزود: ایستگاه های شهرداری منطقه 15 و پارک رز (منطقه 22) با 105 و پارک سلامت (منطقه 17) با 106 و گلبرگ (منطقه 8) نیز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارند.

وی تصریح کرد: براساس پیش بینی هواشناسی تهران با وجود آسمان ابری گاهی با وزش باد همراه با گرد و غبار انتظار می رود شاخص کیفیت هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

رستگاری، در مورد علت بروز هوای ناسالم طی چهار روز متوالی در شهر تهران، گفت: با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی با کوچکترین وزش باد سطوح فوقانی خاک در بیابان های اطراف تهران به دلیل سستی و کمی رطوبت به راحتی تبدیل به گرد وغبار معلق می شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با توصیه به گروه های حساس جامعه تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در مناطق ناسالم از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین