کد خبر: ۲۶۲۶۸۵
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر وسینما:

مسئولان تئاتر را باور کنند

با اینکه برگزاری جشنواره‌های تاتر همچون تاتر عروسکی تاثیر مثبتی در جایگاه تاتر ایران برجای می گذارد اما دغدغه های اهالی تاتر برای آینده این هنر همچنان وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تلوزیون در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر عروسکی به «آفتاب» گفت: «من شفاف و روشن می‌گویم تا زمانی که مسئولان تئاتر، اهمیت وجودی این هنر مهم را باور نکنند کاری از پیش نمی‌رود و اوضاع تاتر درهمین حال و روز می‌ماند.»

بهزاد فرهانی بازیگر پیشکوست سینما و تئاتر که آثار ماندگاری چون سریال امام (ع) را در کارنامه هنری خود دارد افزود: «گاهی دیدن و شنیدن برخی از مسائل دل بزرگان تئاتر را به درد می‌آورد. ما می‌بینیم که هنر آنچنان که باید دیده نمی‌شود. گاهی برای خرید و بازگرداندن یک بازیکن بودجه‌ای را هزینه می کنند که از کل بودجه اجرایی تاتر کشور بیشتر است. این اتفاقات نشان می‌دهد که مسئولان هنوز به قدر کافی دغدغه بهبود وضعیت تاتر را ندارند. چاره ماجرا این است که مسئولان اهمیت برگزاری تئاتر در کشور را باور کنند.»کمبود بودجه، کمبود مراکز آموزشی تئاتر وعدم امنیت هنرمندان تئاتر بخشی از مشکلات حل نشده تاتر کشور است.»

چندی پیش هادی مرزبان هنرمند پیشکوست تاتر نیز مشکلات این هنر را با سایت آفتاب مطرح کرده وگفته بود: «تئاتر از هنرهای فاخری است که هر کشوری به داشتن آن افتخار می‌کند. این هنر والا در کشور ما برای بقا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. بسیاری از مردم تئاترهای خوب را نمی‌بینند. در برخی از کشورها می‌بینیم که فردی میوه ویا مایحتاج زندگی خود را با دقت اقتصادی تهیه می کند اما تماشای تئاتر از زندگی اوحذف نمی‌شود، در ایران اما ما شاهد افول هنر تئاتر و حذف آن از زندگی اجتماعی هستیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین