کد خبر: ۲۶۲۷۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

ظریف: ایران از هر ابتکاری برای کمک به مردم عراق و سوریه استقبال می کند

محمدجواد ظریف در این دیدار به افزایش نگرانی ها نسبت به گسترش ترویسم و جنایات گروه های تروریستی در منطقه اشاره و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری ها با سازمان صلیب سرخ برای کمک به ملت های عراق و سوریه را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در دیدار با سرپرست کمیته صلیب سرخ جهانی تاکید کرد: ایران از هرگونه ابتکاری برای کمک به مردم کشورهای عراق و سوریه در این شرایط بحرانی استقبال می کند.
 
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در این دیدار به افزایش نگرانی ها نسبت به گسترش ترویسم و جنایات گروه های تروریستی در منطقه اشاره و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای افزایش همکاری ها با سازمان صلیب سرخ برای کمک به ملت های عراق و سوریه را اعلام کرد.
 
وی تقویت همکاری های دوجانبه و سه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران، سازمان صلیب سرخ و کشورهای عراق و سوریه برای دستیابی به این هدف را ضروری دانست.
 
«پیتر مورر» نیز در این دیدار با تشریح مشکلات موجود در روند کمک رسانی به مردم عراق بویژه در مناطق تحت نفوذ و تسلط گروه های تروریستی، ابراز علاقمندی کرد تا با افزایش این دیدارها و رایزنی ها با مسئولان جمهوری اسلامی ایران، راه های مناسب تری برای ارائه خدمات بیشتر به مردم عراق یافت شود.
 
وی یادآور شد: همکاری های نزدیک مقام های دولت دمشق موجب شتاب و پیشرفت چشمگیری در عملیات کمک رسانی این نهاد به مردم سوریه شده است.
 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد با کمک های جمهوری اسلامی ایران، روند این اقدامات شدت و گسترش هر چه بیشتری پیدا کند.
 
** دیدار با وزیر خارجه مکزیک
 
«خوزه آنتونیو کوری برنا» وزیر امور خارجه مکزیک نیز روز یکشنبه با حضور در محل اقامت ظریف، با وی دیدار و گفت وگو کرد.
 
وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، به ظرفیت ها و قابلیت های دو کشور در دو منطقه مهم جهان اشاره کرد و گفت: گسترش همکاری ها و مناسبات میان دو کشور، شرط تامین منافع مشترک و افزایش تاثیرگذاری در تحولات مهم منطقه ای و بین المللی دانست.
 
ظریف ضمن تشریح آخرین تحولات در کشور های غرب آسیا و تهدیدهای ناشی از فعالیت گروه های تروریستی در این نقاط ، افزود: سیاست های اشتباه امریکا در گذشته و تکرار آنها و همچنین عدم هشیاری لازم از سوی برخی کشورها در برخورد ریشه ای با پدیده تروریسم، موجب نیرو گرفتن این پدیده و افزایش نگرانی های جهانی شده است.
 
وزیر خارجه مکزیک نیز در این دیدار به نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف اشاره و نسبت به دستیابی به توافق جامع هسته ای و رفع تحریم ها علیه کشورمان تا پیش از سوم آذرماه ابراز امیدواری کرد.
 
کوری برنا با بیان اینکه خطر تروریسم پدیده ای بسیار خطرناک است که موجب نگرانی مشترک ملت ها شده، بر ضرورت برخورد اساسی و همه جانبه با این پدیده تاکید کرد.
 
وی به ظرفیت های موجود دو کشور نیز اشاره و آمادگی مقام های مکزیک برای تقویت روابط دوجانبه و افزایش رایزنی های سیاسی پیرامون موضوع های منطقه ای و بین المللی را اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین