کد خبر: ۲۶۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹

هزینه انتقال بیمار با آمبولانس خصوصی

رئیس اداره آمبولانس های خصوصی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، نرخ جابجایی بیماران توسط آمبولانس های خصوصی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مهر، اسماعیل فراهانی روز دوشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: هزینه های آمبولانسهای خصوصی بر اساس تعرفه مصوب وزارت بهداشت دریافت می شود و آمبولانسهای خصوصی اجازه ندارند، غیر از تعرفه های مصوب، پول اضافه از مردم و بیماران دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه هزینه انتقال بیمار توسط آمبولانس خصوصی در تهران 100 هزار تومان است، گفت: در سایر کلانشهرهای کشور این مبلغ 80 هزار تومان تعیین شده است.

به گفته فراهانی، هزینه دریافتی آمبولانسهای خصوصی در سایر شهرستانهای کشور 60 هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اداره آمبولانس های خصوصی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در ارتباط با هزینه جابجایی بین شهری آمبولانس های خصوصی نیز گفت: هزینه دریافتی به ازای هر کیلومتر 700 تومان به علاوه 75 درصد مبلغ ورودی شهر مبدا، به عنوان نرخ دریافتی آمبولانسهای خصوصی تعیین شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 49 مرکز آمبولانس خصوصی در تهران و 53 مرکز در سایر استانهای کشور فعال است، افزود: شکایات از آمبولانس های خصوصی در تهران از طریق دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی پیگیری می شود.

به گفته فراهانی، آمبولانس های خصوصی برای ارائه خدمت به بیماران غیراورژانسی فعالیت می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین