کد خبر: ۲۶۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
گفت‌‌وگوی اختصاصی «آفتاب» با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر ارشاد: تحمل شنیدن صدای مخالفان را داریم

علی جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره عکسل‌العمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر گروه‌های تندرو گفت: «من بر این باور هستم که اختلاف سلیقه در همه امور در کشور ما وجود دارد. قطعا تفاوت سلایق در هنر هم وجود داشته و مصداق‌هایی نیز دارد. هر فعالیتی که در کشور انجام می‌شود، مخالفان و موافقانی دارد. تلاش ما بر این بوده است که دربرابر هجمه‌ها تحمل و صبر خودمان را بالا ببریم.»
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه  اختتامیه جشنواره بین المللی تاتر به پرسش‌های خبرنگار «آفتاب» پاسخ داد.

علی جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب» درباره عکسل‌العمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر گروه‌های تندرو گفت: «من بر این باور هستم که اختلاف سلیقه در همه امور در کشور ما وجود دارد. قطعا تفاوت سلایق در هنر هم وجود داشته و مصداق‌هایی نیز دارد. هر فعالیتی که در کشور انجام می‌شود، مخالفان و موافقانی دارد. تلاش ما بر این بوده است که در برابر هجمه‌ها تحمل و صبر خودمان را بالا ببریم.»

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: «تلاش ما براین است که مطرح‌شدن دیدگاه‌های مختلف را بپذیریم و به باروهای آن‌ها احترام بگذاریم. در عین حال ما از بیان نظرات و دیدگاه‌های خود غافل نیستیم و آن‌ها را روشن و شفاف بیان می‌کنیم. اگر منتقدان سخنی را به حق مطرح‌کنند ما قطعا از نقدهای آنان استقبال می‌کنیم در عین حال اگر منتقدان انصاف را رعایت نکرده و حرف ناحقی مطرح کنند با تحمل و صبر از آن می‌گذریم.»

علی جنتی همچنین پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی را فاخرو شایسته و درخور تحسین ارزیابی کرد و جشنواره بین‌المللی عروسکی امسال را نیز کاری ارزشمند و شایسته توصیف کرد.

وزیر ارشاد در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی به خبرنگار «آفتاب» گفت: «اگرچه بنده نتوانسته‌ام در طول هفته در جشنواره تئاتر عروسکی شرکت کنم اما گزارش‌هایی که از روند برگزاری جشنواره به دست من رسید نشان می‌داد، بسیار مثبت بود. درجشنواره تئاتر عروسکی امسال عموم هنرمندان تئاتر عروسکی شرکت کردند و میهمانان خارجی نیز از چندین کشور در این جشنواره شرکت داشتند. در مجموع بر این باورم که کار ارزشمند و درخور تحسینی انجام پذیرفت که بخش‌هایی از آن را در مراسم اختتامیه نیز مشاهده کردیم. من به سهم خود از دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین