کد خبر: ۲۶۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۰

فرمانروای موناکو بر تخت نشست

آفتاب‌‌نیوز : پيش از برگزاری تشريفات رسمی برای بر تخت نشستن فرمانروای موناکو، مراسم دعا و نيايش در کليسای جامع اين شهر برگزار شد. بنای کليسای جامع، با هزاران شاخه گل سوسن سفيد و رز قرمز، مطابق با رنگهای پرچم ملی اميرنشين زينت يافته بود.

اين تشريفات که عمدتا مراسمی خانوادگی محسوب می شود، با حضور نمايندگان چندين کشور خارجی از جمله اعضای خاندانهای سلطنتی اروپا برگزار شد. اما هيچ شاه و ملکه ای در اين جشن حضور نداشتند.

عالی جناب برنارد بارسی، اسقف اعظم موناکو مراسم تبرک فرمانروای جديد اميرنشين را انجام داد و برای او آرزوی کاميابی، آرامش و شادمانی کرد.

فرمانروای موناکو گفت که عميقا تحت تاثير مراسمی که به افتخار او برگزار شده، قرار گرفته است.

پرنس آلبرت پس از خاتمه آيينهای مذهبی به کاخ خود بازگشت و پرچم سلطنتی را که نشان ويژه او بر آن نقش بسته است دريافت کرد.

اين پرچم اکنون به جای پرچم پدرش، پرنس راينيه سوم، بر فراز کاخ سلطنتی به اهتزاز در می آيد.

جشن آغاز دوران فرمانروايی پرنس آلبرت، سرانجام با برپايی ضيافت شام رسمی و ميهمانی شبانه خاتمه يافت.

فرزند نامشروع
باوجود اين، برنامه پرنس آلبرت در روز شنبه تنها به جشن و آيينهای سلطنتی محدود نبود. او با حضور در ورزشگاه شهر، مسابقه تيمهای موناکو و سن اتين را تماشا کرد و سپس به اپرای بزرگ مونت کارلو رفت تا شاهد اجرای اثری از روسينی باشد.

اين پرنس 47 ساله، فرمانروايی موناکو را به طور رسمی با برگزاری جشنی در ماه ژوئيه عهده دار شد.

جشن تحليف فرمانروای موناکو، در پی سه ماه عزاداری برای پدرش بر پا شد که در ماه آوريل در سن 81 سالگی در گذشت و در کليسای جامع موناکو، کنار همسرش گريس کلی، بازيگر سرشناس هاليوود به خاک سپرده شد.

مراسمی که ماه ژوئيه برای تفويض فرمانروايی به پرنس آلبرت برگزار شد تحت الشعاع اعتراف او قرار گرفت که در مصاحبه ای از پسر نامشروع خود، الکساندر سخن گفت.

تا پيش از اين اعتراف، پرنس آلبرت کمتر از ساير اعضای خاندان خود رسوايی به بار آورده بود.

او که هنوز مجرد است با وجود شايعاتی که درباره روابط نامشروعش با چند مانکن و بازيگر سينما رايج بود، زندگی خصوصی خود را دور از انظار عمومی نگه می داشت.

پرنس آلبرت روز جمعه در گفتگويی با شبکه اول راديوی اروپايی فرانسه گفت همچنان اميد دارد که روزی ازدواج کند، اما فقط هنگامی که "وقت مناسب آن فرا برسد".

او گفت: "من هرگز نگفته ام که ازدواج نخواهم کرد، اما عجله ای ندارم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین