کد خبر: ۲۶۳۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۳۶

روند شورای حکام به نفع ایران نخواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم در گفتگو با «‌آفتاب» گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را که در آستانه اجلاس ماه نوامبر شورای حکام منتشر شد مجموعه ای از تلخی ها و شیرینی ها دانست و ابراز عقیده کرد برخی نکاتی که در گزارش البرادعی به آنها اشاره شده است بهانه برای مخالفت با برنامه هسته ای ایران را فراهم کرده است و به احتمال زیاد، کشورهای غربی با اتکا به این نکات درصدد اعمال فشار به ایران در شورای حکام بر خواهند آمد. 

این کارشناس مسایل سیاسی در ارزیابی خود از نتیجه اجلاس آتی شورای حکام و احتمال ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت اظهار داشت: روند شورای حکام به نفع ایران نخواهد بود و من به نتایج آن خوشبین نیستم. البته احتمال ارجاع پرونده به شورای امنیت را ضعیف می دانم و معتقدم فرصت دیگری به ایران داده می شود تا تهران را در شرایط سخت تری قرار داده و فضا برای یارگیری در جلسه آتی شورای حکام را مهیا کنند. 

گلباز استراتژی بلند مدت غرب را مخالفت با غنی سازی اورانیوم حتی در فرآیند صلح آمیز آن دانست و گفت: ممکن است شاهد تغییر تاکید غرب در مواجهه با پرونده هسته ای ایران باشیم اما استراتژی آنها جلوگیری از دستیابی ما به علوم جدید است. 

نماینده سابق مجلس، سفر اخیر رئیس جمهور امریکا به چین را در راستای ایجاد فشار بیشتر به ایران ارزیابی وتصریح کرد: واشنگتن ،کشورهایی همانند چین و روسیه را که در اجلاس پیشین رای ممتنع به قطعنامه شورای حکام دادند به قطع همکاری های محدودشان با تهران ترغیب کرده و یا به امتناع آنها که نوعی مخالفت با ایران تلقی می شود رضایت خواهد داد. 

گلباز شرایط آینده را سخت تر توصیف کرد و گفت: امکان دارد در اجلاس پیش رو گام سخت تری برداشته شده و ایران را با قرار دادن در این وضعیت در مظان اتهام بیشتری قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین