کد خبر: ۲۶۳۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸

مرگ تلخ دختر کلاس اولی در راه مدرسه

دخترک شور و شوق زیادی داشت مانتوی مدرسه را پوشید، کیفش را به دست گرفت تا برای نخستین‌بار به مدرسه برود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه ایران نوشت: هنوز چند قدمی نرفته بود که دستش را روی قلبش گذاشت و مادر نگران با رنج پنهان روی چهره کودکانه رویا کوچولو خیره شد.

مادر چند شبی می‌شود که تنهاست، هر ثانیه بالش دخترک را در آغوش فشار می‌دهد. باور ندارد دیگر صدای دختر شیرین زبانش را نخواهد شنید. لباس‌های گلدار نارنجی و قرمز رنگ را بو می‌کشد و اشک می‌ریزد. خنده‌های نمکین دخترک از شوق و ذوق مدرسه رفتن قلبش را تا مرز شکستن پیش می‌برد. مادر به یاد روزهایی می‌افتد که رویا سرش را روی پایش می‌گذاشت تا موهای بلندش را شانه بکشد. آن لحظه شیرین را هرگز فراموش نمی‌کند. دختر کوچولو لباس مدرسه را می‌پوشد و با شور و نشاط کیفش را برمی‌دارد از خانه بیرون می‌رود، مادر تا کوچه دخترک را همراهی می‌کند در چشم برهم زدنی رویا دستش را روی قلبش می‌گذارد بر چهره دخترک دیگر رنگی نمانده است.
انگار قرار بود کلاغ شوم روی شانه‌های فرشته کوچولو بنشیند. خیلی زود شور و شوق رویا به بذر غم و ماتم تبدیل شد.

مادر وقتی دید که رنگ و روی دخترک پریده است، سراسیمه وی را به بیمارستان امام سجاد یاسوج رساند. عقربه‌های ساعت 8 صبح 31 شهریور ماه سال جاری را نشان می‌داد. دختر کوچولو به اورژانس انتقال یافت. پزشک معالج بر بالین رویا حضور یافت و اقدامات اولیه را برای نجات جان وی آغاز کرد اما رویا نبض نداشت و به سختی نفس می‌کشید.

بلافاصله فرشته کوچولو به اتاق احیای قلب انتقال یافت و کار احیا صورت گرفت و همزمان پزشک متخصص قلب نیز بر بالین وی حضور یافت. تلاش تیم پزشکان برای نجات جان دختر کوچولو بی‌فایده بود انگار کار از کار گذشته بود هیچ کس توان تماشای این صحنه دلخراش را نداشت قلب فرشته خندان برای همیشه ایستاد، مادر فریاد می‌زد و التماس می‌کرد تا کوچولویش چشمانش را باز کند اما دخترک کلاس اول به ایستگاه مرگ رسیده بود.

«رامین نگین تاجی» پزشک اورژانس بیمارستان امام سجاد یاسوج در این‌باره به خبرنگار شوک گفت: ساعت 7 و 58 دقیقه بود که می‌خواستم از اورژانس خارج شوم چرا که من پزشک شیفت شب بودم و باید پزشک دیگری می‌آمد. همزمان دیدم که دختر کوچولویی به اورژانس انتقال یافت. بلافاصله بر بالین وی حضور یافتم و اقدامات اولیه را برای نجات جانش آغاز کردم.

دیدم دخترک نبض ندارد و به سختی نفس می‌کشد. وقتی از مادر رویا پرسیدم که دخترش سابقه بیماری ندارد، وی گفت: صبح دخترم قصد داشت تا به مدرسه برود از آنجا که امسال اولین سال ورود وی به مدرسه بود، وقتی از خواب بیدار شد شور و شوق خاصی داشت دخترم را تا کوچه همراهی کردم. ناگهان دستش را روی قلبش گذاشت و گفت مادر اینجام درد می‌کند. من هم سریع وی را به بیمارستان آوردم.

دکتر نگین تاجی افزود: وقتی دیدم که نبض دخترک در حال پایین آمدن است بلافاصله وی را به اتاق احیای قلب انتقال دادیم و اکو قلب از وی گرفته شد. پزشک معالج علت مرگ فرشته کوچولو را مرگ ناگهانی عنوان کرد و گفت معمولاً استرس این‌گونه مرگ‌ها را رقم می‌زند. به گفته پزشک متخصص معالج این دختر نونهال به بیماری مادرزادی سندرم قلبی مبتلا بود اما بیماری وی شناسایی نشده بود.
«سیدحمدالله خواهش نیک» مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز درباره مرگ ناگهانی دختر دانش‌آموز به خبرنگار شوک گفت: قلب رویا عباسی به عشق پا نهادن به عرصه تعلیم و تربیت از تپش ایستاد.

رویا عباسی دانش‌آموز پایه اول ابتدایی و ساکن محله اکبرآباد شهرستان یاسوج بود.

وی افزود: این دانش‌آموز قبل از پانهادن در مدرسه ابتدایی پوریا، جان خود را از دست داد و تلاش خانواده وی و تیم پزشکان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج برای نجات جان او ناکام ماند.

بنابر این گزارش، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد صبح دیروز با دیدار از خانواده رویا عباسی با آنان ابراز همدردی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین