آفتابنیوز : آفتاب- سرویس فرهنگی: خسرو دهقان، منتقد سینما معتقد است: بسیاری از منابعی که می تواند الهام بخش فیلم نامه نویسان حوزه دفاع مقدس باشد ،مورد توجه قرار نمی گیرند.
این منتقد سینمایی به «آفتاب» گفت: «کلیشه ای بودن مضامین فیلم ها مشکل اصلی سینمای دفاع مقدس است. این مشکل به این جهت به وجود آمده است که بسیاری از فیلم نامه نویسان به منابع مناسبی که می تواند به خلق فیلم نامه جذاب کمک کند، بیتوجه هستند.سازمان تبلیغات اسلامی همه ساله تعداد فراوانی کتاب و داستان و خاطره چاپ می کند که زمینه تبدیل شدن به فیلم نامه خوب را دارد با این وجود به این منابع دقیق نگاه نمی شود.
خسرو دهقان تاکنون عضویت در کانون فیلم نامه نویسان را بر عهده داشته است و به عنوان مشاور کارگردان نیز در فیلمهای خاکستر سبز، قصه های مجید و درپناه تو نیز فعالیت کرده است.
این منتقد سینمایی برای تشریح سینمای دفاع مقدس به مثالی اشاره کرده وگفت: «حکایت سینما دفاع مقدس امروز این است که ما همه فکر می کنیم باید از بزرگراه بگذریم غافل از اینکه راه های فرعی حواشی و نکات ناگفته بیشتری دارد.برخی تصور می کنند با نشان دادن یک خمپاره و فشنگ ،فیلم دفاع مقدسی ساخته اند حال آنکه باید به همه ابعاد جنگ توجه کنیم تا فیلم نامه موفقی به نگارش در آید.»
دهقان به برخی سلیقهگراییها در ممیزی اشاره کرد و گفت: «آسیب هایی دو سویه ای سینمایی دفاع مقدس را تهدید می کند. در پروسه ممیزی هنوز سلیقه گرایی وجود دارد، این موضوع به نوشتن فیلم نامه های دفاع مقدس بسیار آسیب زده است . ازسوی دیگر عده ای تصور می کنند با نزدیک شدن به برخی از مسائل حساسیت بر انگیز فیلم دفاع مقدسی خوبی ساخته اند. غافل از اینکه فیلم خوب به خصوص درحوزه جنگ باید فیلمی با مضامین مردمی و خلاقانه باشد.»
به گزارش آفتاب، چندی پیش حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی با آغاز هفته دفاع مقدس به اهمیت سینمای دفاع مقدس پرداخت و گفت: «دفاع مقدس گنجینه ای است که سینما را با مردم آشتی می دهد؛ با حمایت شعاری مسائل فیلم های این حوزه حل نمی شود. اره مقاومت جشنواره همه سینمای ایران است و این طور نیست که بخشی از مدیریت سینمای ایران مشغول برگزاری سینمای مقاومت باشند و مابقی مدیران و سازمان سینمایی کاری با جشنواره مقاومت نداشته باشد.»