کد خبر: ۲۶۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهید و ایثارگران عنوان شد

حجت الله ایوبی: با ساخت فیلم دفاع مقدس از رزمندگان طلبکار نباشیم

رئیس سازمان سینمایی گفت:کسانی که در جبهه‌های جنگ قدم گذاشتند بدون ادعا بودند؛ گاه تصور می‌کنم در سینما با ساخت یک فیلم درباره دفاع مقدس از دیگران طلبکار می‌شویم در صورتی که باید بدهکار رزمندگان باشیم و خدارا شکر کنیم که برای آنان فیلم ساخته‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دیدار مدیران سینمایی با جمعی از خانواده های شهید، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور "حجت الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی،"محمد احسانی" معاون ارزشیابی و نظارت، "آرش امینی" مدیرکل بخش بین الملل، "حسین مسافر آستانه" مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری،"حبیب ایل بیگی" مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و "نصرت الله مرادی" معاون اداری، مالی و پشتیبانی وبهمن حبشی در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

"حجت الله ایوبی" با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: رژیم بعث با مغزهای متفکر در کنار صدام آمدند که سه روزه تهران را تسخیر کنند اما ایثارگری و حماسه و رشادت رزمندگان مانع از این دسیسه و ایران اسلامی توسط رزمندگان بیمه شد.

وی ادامه داد: بهترین خاطرات عمر ما مربوط به دوران دفاع مقدس می شود و طعم بهشت را در جبهه های جنگ دیدم.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: در جبهه ها با وجود خمپاره ها و هواپیماهای عراقی، به واسطه حضور رزمندگان احساس امنیت می کردیم.

ایوبی تصریح کرد: اشتباه می کنیم که دوران دفاع مقدس در سینما منحصر به تصویرگری جبهه ها می شود ؛ تاریخ بشر مملو از جنگ است و به رغم اینکه همه تصور می کردند با پیشرفت علمی دنیا، پرونده جنگ ها بسته می شود این روند به نحو دیگری ادامه یافت.

وی اظهار کرد: ویژگی جنگ ما پیروزی نظامی نیست بلکه روابط انسانی، ایثار و از خودگذشتگی جنگ ما را از دیگر جنگ ها متمایز می کند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به خاطره خود از یکی از همرزمان شهیدش گفت: با شهید جاوید مرهمتی چند بار به جبهه های جنگ مشرف شدیم و او همیشه من را متقاعد می کرد که به دلیل بیماری مادرم برگردم. بیاد دارم در ماموریت آخر که از جاوید جدا شدم به من گفت که به خداوند گفتم که مرا همانگونه که هست بپذیرد و در نهایت این دانشجوی دانشگاه امام صادق (ع) به شهادت رسید.

ایوبی تصریح کرد: کسانی که در جبهه های جنگ قدم گذاشتند بدون ادعا بودند؛ گاه تصور می کنم در سینما با ساخت یک فیلم درباره دفاع مقدس از دیگران طلبکار می شویم در صورتی که باید بدهکار رزمندگان باشیم و خدارا شکر کنیم که برای آنان فیلم ساخته ایم.

وی ادامه داد: باید رفتارمان شبیه رزمندگان باشد؛ اگر رفتارمان شبیه آنان نیست بدانیم که لیاقت ساخت فیلم درباره دفاع مقدس نداشتیم.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: امیدوارم از طریق سینما بتوانیم این قطعه بهشتی را برای فرزندامان تصویر کنیم.

ایوبی تاکید کرد: در دیگر کشورها نیز جنگ خط قرمز محسوب شده و همه در برابر این رویداد فروتن هستند و در برابر دوران جنگ اسیر سیاست بازی و سیاست پیشگی نمی شوند.

وی گفت: باید با پای برهنه برای ساخت فیلم دفاع مقدس پیش قدم بشویم نه اینکه مسائل سیاسی را در این افتخار دخیل کنیم.

رییس سازمان سینمایی خطاب به رزمندگان حاضر در این مراسم توضیح داد: تکلیف رزمندگان در این راه سنگین تر است و خوشحالم که حال و رنگ و بوی روابط جبهه را در شما همچنان می بینیم و وجودتان را قدر می نهیم و امیدوارم فرهنگ جبهه ها با حضور شما در سازمان سینمایی و نهادهای مختلف ترویج شود.

"سعید الفتی" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب درباره بازماندگان جنگ تحمیلی و خانواده شهدا هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که از توانمندی رزمندگان دوران دفاع مقدس و ایثارگری این قشر استفاده شود.

وی افزود: ایثارگری رزمندگان می تواند در عرصه فرهنگ و هنر نیز بروز و ظهور پیدا کند.

"حسین حاجی" فرمانده بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم افزود: از اهتمام و تعلق خاطر سازمان سینمایی به رزمندگان دوران دفاع مقدس تقدیر می کنم و به خاطر ندارم پیشتر چنین فضایی وجود داشته باشد.

در ادامه این مراسم از یادگارهای دوران دفاع مقدس با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین