کد خبر: ۲۶۳۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
در سازمان ملل مطرح شد

پیام اوباما به ایران

سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اوباما در این سخنرانی گفت: ما بر سر تقاطع صلح و جنگ، دور هم جمع شده‌ایم. در دنیایی زندگی می‌کنیم که تعداد حکومت‌های بیشتری بر مبنای رأی مردمانشان تشکیل شده است و تعداد مردمان فقیر جهان در حال کاهش است. با عنوان جهانی، حق انتخاب داریم که سازوکار جهانی را به گونه‌ای شکل دهیم که بتوان در مقابله با مشکلات جهانی، در کنار هم بود. آمریکا متعهد است برای حل مشکلات در قرن بیست و یک در کنار دیگر کشورها باشد و از منابع خود استفاده کند.

به گزارش ایسنا، وی "تهاجم‌های روسیه" و "قساوت‌های تروریست‌ها در عراق و سوریه" را از جمله تهدیدهای کنونی جهان معرفی کرد و ادامه داد: ما به ایستادن در کنار مردم اوکراین متعهد هستیم و به روسیه هزینه‌هایی تحمیل خواهیم کرد.

اوباما هم‌چنین تصریح کرد: توافقنامه آتش بس اخیر در اوکراین، سرآغازی برای برقراری صلح از مسیر دیپلماتیک بود.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه اظهار کرد: پیام من به مقامات ایران ساده و روشن است؛ این که می‌توانیم به نتیجه برسیم و این فرصت را از دست ندهید. یافتن راه حلی دیپلماتیک برای اختلافات هسته‌ای با ایران، بخشی از تعهد آمریکا برای مقابله با گسترش تسلیحات هسته‌ای است.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه عنوان "جنگ تمدن‌ها" را نمی‌پذیرد، در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات جامعه جهانی باید در چهار حوزه متمرکز باشد و نخستین گام، تضعیف گروهی است که تحت عنوان "دولت اسلامی" شناخته می‌شود. آمریکا هیچوقت در جنگ با اسلام نبوده و نخواهد بود. صلح از آموزه‌های اسلام است.

اوباما افزود: در دومین گام، زمان آن رسیده است که جهان، به ویژه مسلمانان، ایدئولوژی گروه‌هایی همچون القاعده و داعش را رد کنند. هم اکنون بیش از 40 کشور برای پیوستن به ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش اعلام آمادگی کرده‌اند. تنها زبانی که این قاتلان (گروه داعش) می‌فهمند، زبان "زور" است.

وی گفت: تمام مذاهب هدف حمله‌های افراط گرایان بوده‌اند. ایدئولوژی داعش، القاعده و بوکوحرام در صورت مقابله با آن "در نور روشن روز" از بین خواهد رفت. باید با چرخه درگیری‌ها، به ویژه درگیری‌های فرقه‌ای مقابله کنیم. زمان آن رسیده است که رهبران سیاسی، مدنی و مذهبی، نزاع‌ها و اختلافات فرقه‌ای را رد کنند.

رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عرب و مسلمان خواست تا بیشتر تمرکز را بر ظرفیت‌های مردم خود، به ویژه جوانان بگذارند: تجربه نشان داده است جوانان و زنان در پیشرفت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها نقش چشمگیری دارند.

وی اظهار کرد: کار مقابله و رد کردن افراط گرایی و فرقه گرایی، کاری بین نسلی است. ما نه تحمل می‌کنیم که تروریست‌ها مامنی داشته باشند و نه در مقام یک قدرت اشغالگر عمل می‌کنیم. با هر گونه تهدید علیه امنیت خود مقابله می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا هم‌چنین با اشاره به وقایع شهر فرگوسن در پی کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست به دست پلیس، گفت: ما هم مشکلات نژادی و قومی خود را داریم. آمریکایی که می‌بینید، کشوری است که برای حل و فصل مشکلاتش اقدام می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عبدالله زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
0
0
باسلام از شما ها قدردانی میکنم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین