کد خبر: ۲۶۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

"دیابت" در کمین 10 میلیون ایرانی

سرپرست فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا از تهدید حدود 10 میلیون ایرانی توسط بیماری دیابت خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، سید باقر فاطمی‌نسب پیش از ظهر امروز در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم تصریح کرد: با اینکه تصور می‌شود قشر بیماران خاص و پیوند اعضاء بخش اندک و کوچکی از جامعه هستند که در حوزه ورزش زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء به شمار می‌روند اما باید بگویم که این فدراسیون و هیئت‌های استانی آن جمعیت زیادی از افراد جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت زیادی از کشور درگیر بیماری دیابت هستند و آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 10 میلیون ایرانی یا مبتلا به دیابت هستند یا خطر دیابت آنها را تهدید می‌کند، زیرا در حال حاضر تنها یک میلیون ایرانی مبتلا به دیابت شناسایی شده‌اند که انسولین مصرف می‌کنند و سایرین نیز دیابت نوع 2 دارند و برای دوری از این بیماری از دارو استفاده می‌کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء کشور افزود: فدراسیون و هیئت‌های استانی بیماران خاص و پیوند اعضا بخش عظیمی از جمعیت جامعه را زیر پوشش قرار می‌دهد چون اکثر جامعه به دلیل عدم استفاده از رژیم غذایی مناسب درگیر بیماری دیابت هستند و این هیئت باید آنها را به محیط سالم و نشاط‌آور ورزش جذب کند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت ورزش و جوانان و بنیاد بیماری‌های خاص خوشبختانه جداسازی از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان یک بار دیگر فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا احیا شد چون ما هم در ورزش مدال‌آور و توانمند هستیم و هم با جمعیت زیادی از جامعه مواجهیم که باید دیگر خدمات را به آنها ارائه بدهیم.

فاطمی‌نسب تصریح کرد: در حال حاضر حدود 18 هزار بیمار تالاسمی، 6 هزار بیمار هموفیلی، 60 هزار بیمار دیالیزی و 40 هزار بیمار پیوند اعضا در کشور وجود دارد، ضمن اینکه سالی نزدیک به 2 هزار نفر در کشور عمل پیوند قلب، کلیه، مغز و استخوان و قرنیه انجام می‌دهند و خوشحالیم که کشورمان از نظر تکنولوژی و علم پزشکی در قسمت پیوند مانند یک ستاره در جهان می‌درخشد و الا ممکن بود مشکلات زیادی برای بیماران خاص و پیوند اعضا وجود داشته باشد.

وی در ادامه به ماموریت‌های مهم هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا استان قم اشاره کرد و افزود: هیئت باید از امروز برای این قشر از جمعیت جامعه برنامه‌ریزی ورزش همگانی انجام بدهد و در حوزه قهرمانی بر اساس توانمندی‌های موجود فعالیت کند.

بیماران خاص به محیط سالم و نشاط‌آور ورزش جذب شوند

سرپرست فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا ابراز کرد: فعالیت هیئت‌های استانی ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا باید با اولویت همگانی و با در نظر گرفتن درمان از طریق ورزش باشد چون ما ورزش را در این فدارسیون و هیئت‌های آن از منظر درمان نگاه می‌کنیم به دلیل اینکه ورزش مسیر تجربه شده‌ای است و در درمان بیماری‌های روحی و روانی نقش موثری ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا قم باید برنامه‌محور عمل کرده و همواره فعالیت کند، ضمن اینکه بر لزوم تعامل نزدیک با فدراسیون، اداره کل ورزش و جوانان و دستگاه‌های استانی برای خدمات رسانی مطلوب به بیماران خاص تاکید می‌کنم.

فاطمی‌نسب تاکید کرد: هیئت ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضاء قم یکی از هیئت‌های همواره فعال و رو به رشد از نظر فدراسیون بوده و امیدوارم به همین شکل فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را ادامه دهد و در اشاعه ورزش و درمان از طریق ورزش موفق عمل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین