کد خبر: ۲۶۳۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
احتمال اختصاص اعتبار از محل ذخایر ارز‌ی به طرح‌های مبارزه با مشکل آب

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: بهترین شاهد جنگم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همان‌طور که ما مشکلات جنگ و انقلاب را برطرف کردیم، حل مشکل آب امروز نیز از عهده ما ساخته است. ما نباید بگذاریم که بی‌آبی خطر و تهدیدی برای ما به‌وجود آورد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در بیست‌و‌ششمین گردهمایی فرماندهان پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد با اشاره به مفهوم جهاد در قرآن خاطرنشان کرد: بزرگترین بخش جهاد را شرکت در جنگ، دفاع و قرار گرفتن در راه خدا با اخلاص تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دارای یک شرط است گفت: جهاد یک شرط دارد و آن اینست که افرادی که در راه خدا جان‌هایشان را فدا می‌کنند خداوند به آن‌ها تضمین داده که راه‌هایی پیش رویشان باز می‌کند تا به اهدافشان دست یابند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه بزرگترین و سخت‌ترین میدان جهاد در راه خدا، جنگ‌هایی بود که رزمندگان ما در آن شرکت می‌کردند، اظهار کرد: انسان باید اطمینان داشته باشد که در هر زمینه‌ای که تلاش ایثارگرایانه و با نیت خداوند متعال انجام می‌دهد، پاداش آن را نیز از خداوند می‌گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب و حتی پیش از انقلاب افرادی که در راه اسلام و ملت و نجات کشورشان مبارزه، تلاش و ایثار کردند نهایت اخلاص را داشتند؛ چرا که در آن زمان هیچ کرانه افقی دیده نمی‌شد تا ما بتوانیم حکومت را از دست حکومت پهلوی و اربابان آن در بیاوریم. این افراد برای اصلاح کشور و متنبه کردن حکومت‌های جبار در راه خدا تلاش کردند و به پیروزی رسیدند.

وی اضافه کرد: قریب به 90 درصد مردم ما در راه جهاد شریک بودند و از صبح‌گاه تا عصر در تظاهرات‌های خیابانی شرکت می‌کردند و با اخلاص مبارزه می‌کردند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه ما در انقلاب پیروز شدیم، مدیریت‌ها متلاشی شد و حتی برخی سران بزرگ و تأثیرگذار ارتش نیز یا فرار کردند یا دچار تسویه حساب شدند؛ در آن زمان برای مدیریت کشور جمعی بیرون آمدند که سابقه مدیریتی کمی داشتند، نهادهای مختلف تأسیس شد و افراد با اخلاص و بدون اینکه منفعتی در نظرشان باشد عضو این نهادها شدند و آمدند تا مشکلات جمهوری اسلامی را حل کرده و انقلاب را به نتیجه برسانند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هر کدام از جوان‌های ما با هدف «جاهدوا فی نا» به عضویت در نهادهای گوناگون درآمدند اظهار کرد: اگر نهادهای موازی تشکیلات دولتی در آن زمان تشکیل نمی‌شد انقلاب ما نیز به سرنوشت انقلاب‌ کشورهای عراق، افغانستان و مصر دچار می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای نهادهای انقلابی برای خدا، کشور و مردم جهاد کردند و تا امروز نیز توانسته‌اند آن را ادامه دهند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات نیروهای سه‌گانه ارتش در جریان جنگ تحمیلی به نقش سپاه و بسیج در جریان جنگ و دوران سازندگی پس از جنگ اشاره کرد و گفت: سپاه با وسعت خود و بسیج مستضعفین با وسعت بیشتر خود با اخلاص، امید به خدا و سرمایه‌های مردمی وارد صحنه شدند و جهاد سازندگی را تشکیل دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تأسیس جهاد سازندگی خاطرنشان کرد: نخستین مشکل ما پس از پیروزی، رسیدن به فصل دروی گندم ها بود، در این دوران جوان‌های ما با دستور امام‌خمینی (ره) به کمک مردم رفتند و گندم‌های آن‌ها را درو کردند.

وی با تأکید بر اینکه جهاد سازندگی ترکیبی از نیروهایی بود که در هر بخش از اجرائیات هر گاه مشکلی به وجود می‌آید آن‌ها را برطرف می‌کردند گفت: جهاد سازندگی مخلصانه و مؤمنانه وارد صحنه شد و توانست اقدامات بسیار عظیم و موفقیت‌آمیزی انجام دهد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به نقش‌ها و وظایف خود در جریان جنگ تحمیلی اشاره و با تأکید بر اینکه من می‌توانم بهترین شاهد جنگ باشم اظهار کرد: من می‌دانم که جهاد سازندگی در جریان جنگ تحمیلی بسیار تأثیرگذار بود و هیچ بخش از جنگ را نمی‌توان یافت که در آن سپاه وجود نداشته باشد، جهادگران حقیقتاً از عهده کارها به خوبی برمی‌آمدند و کارهای بسیار بزرگی نیز انجام می‌دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: هر کجا که عملیاتی می‌شد کارهای اساسی از جمله سنگرسازی، قرارگاه سازی یا جاده‌راه باز کردن آن هم در خطرناک‌ترین نقاط بر عهده جهاد سازندگی سپرده می‌شد.

وی با اشاره به اقدامات تأثیرگذار جهاد سازندگی در جریان جنگ تحمیلی، احداث پل خیبر و همچنین احداث پل بعثت بر روی رودخانه اروند و ساخت موشک را از جمله این اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای بسیار بزرگی که در جهاد سازندگی و در طول سال‌های دفاع مقدس انجام گرفت، ساخت موشک آن هم در کارخانه‌ای کوچک بود، در آن سال‌ها جهادی‌ها پس از احداث کارخانه‌ای کوچک در جاده تهران – کرج به سرعت موشک‌های طراحی شده خود را تولید کردند و ما امروز شاهد هستیم که ایران صاحب بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی در منطقه است.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه زمانی که صحبت از افتخارات موشکی می‌شود، کسی از جهاد سازندگی یاد نمی‌کند، افزود: من می‌دانم نخستین افتخار برای جهاد سازندگی بود که توانست اولین موشک نسبتاً دوربرد را تولید کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های جهاد سازندگی در عرصه ساخت و ساز و عمران گفت: جهادی‌ها علاوه بر فعالیت در عرصه دفاعی در دوران جنگ در روستا و عشایر نیز در امر نسبت به امدادرسانی کوتاهی نمی‌کردند، جهاد پس از جنگ نیز با انبوه ماشین‌آلات در اختیار خود به کمک سازندگی آمد و اقدامات متحیرالعقولی انجام داد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بحران آب امروز کشور خاطرنشان کرد: چنانچه به طرح‌های جهاد سازندگی در سال‌های گذشته توجه می‌شد و این طرح‌ها به مرحله عملیات می‌رسیدند ما امروز مسئله آب که در حال تبدیل شدن به یک مشکل واقعی است را نداشتیم.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی بحث آبخیزداری را توسعه داد گفت: اگر ما بحث آبخیزداری را همچون دوران سازندگی در دوره‌های بعد جدی گرفته بودیم امروز می‌توانستیم از ذخایر آبی خود برداشت کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین فعالیت در عرصه کویرزدایی را از دیگر اقدامات بزرگ جهاد سازندگی دانست و گفت: چنانکه اقدامات جهاد سازندگی در عرصه کویرزدایی نیز ادامه پیدا می‌کرد ما امروز بسیاری از مشکلات مربوط به گرد و غبار که کشور و منطقه را درگیر خود کرده است مواجه نبودیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه امروز مشکل آب خیلی جدی است اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اقداماتی که نیروهای متخصص و دوره‌دیده جهاد سازندگی باید انجام دهند در مورد مسئله آب است. باید مشکل آب برطرف شود. همان‌طور که ما توانستیم مشکلات جنگ و همان‌طور مشکلات انقلاب را برطرف کنیم، این کار نیز از عهده ما ساخته است.

وی در پایان تصریح کرد: ما باید با راه‌های مختلف اقداماتی انجام دهیم و نگذاریم که بی‌آبی برای ما خطر و تهدیدی به‌وجود بیاورد. چنانچه اقدامی در این زمینه نکنیم روزی پشیمان خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، هاشمی رفسنجانی در پایان اظهار کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی طرحی برای حل مشکل آب دارد، همانطور که مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی 1.5 میلیارد دلار برای احیای 550 هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام اعتبار اختصاص دادند از محل ذخایر ارز‌های کشور به طرح‌های مبارزه با مشکل آب اعتبار اختصاص می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین