کد خبر: ۲۶۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

موسیقیدان ایل قشقایی در بستر بیماری+تصویر

پروین بهمنی - پژوهشگر و خواننده‌ی موسیقی قشقایی - با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فرزند این هنرمند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه مادرم دچار «کنسر» بدخیم شده و غدد لنفاوی ایشان نیز درگیر بیماری است.

دامون شش‌بلوکی گفت: قرار است مادرم به‌زودی تحت عمل جراحی قرار گیرد و پس از عمل جراحی هم روند درمان او با شیمی‌درمانی و رادیوتراپی ادامه خواهد یافت.

او ادامه داد: پزشک معتقد است که این توده دو سال است، در سینه‌ی مادرم وجود دارد، اما مادرم چند روز اخیر متوجه یک توده در بدنش شد و امیدواریم زودتر بهبود پیدا کند.

شش‌بلوکی همچنین گفت: روند درمان مادرم در تهران دنبال می‌شود و به احتمال زیاد، عمل جراحی هم در بیمارستان ولیعصر (عج) انجام می‌شود.

فرزند پروین بهمنی هزینه‌های درمان مادرش را نسبتا بالا ارزیابی و اضافه کرد: تا امروز که آزمایش‌های مادرم، گرانی بوده‌اند و هر نسخه حدود 900هزار تومان هزینه داشته است.

پروین بهمنی، موسیقیدان و پژوهشگر، متولد سال ۱۳۲۸ در ایل قشقایی است. او کودکی خود را در ایل گذراند. او سال‌ها به‌عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرد.

بهمنی طی چند دهه‌ی اخیر به‌عنوان هیئت مولف در انتشار کتاب‌هایی مانند «داستان‌ها و حکایت‌ها و افسانه‌های اقوام ترک»، «ایران ترکلر»، «جغرافیای محیط عاشقی ترکان ایران» و چند کتاب دیگر همکاری داشته است.

این هنرمند همچنین آلبوم‌هایی را مانند «خدای من غریب»، «به یاد فرود»، «مجموعه نغمه‌های عاشقی قشقایی»، «آوازهای قشقایی» و چند آلبوم دیگر منتشر کرده است.

پروین بهمنی سال گذشته در راستای برگزاری «فستیوال فرهنگ، ادبیات و موسیقی ترک‌زبانان جهان» که در قزاقستان برگزار شد، به پاس زحمات فراوانی که در چند دهه گذشته در عرصه‌ی فرهنگ انجام داده، به‌عنوان «بانوی برگزیده فرهنگی ترک‌زبانان جهان» معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین