کد خبر: ۲۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

پناهجویان راهی استرالیا به کامبوج می‌روند

کامبوج در ازای دریافت میلیون ها دلار کمک مالی از کانبرا پناهجویانی که قصد رفتن به استرالیا را داشتند می پذیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، استرالیا در حال حاضر براساس سیاست های مهاجرتی سختگیرانه، پناهجویانی که با قایق وارد این کشور می شوند را برای اسکان مجدد به اردوگاه هایی در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو می فرستد.

دولت استرالیا از اسفند ماه سال گذشته پس از کشته شدن یک ایرانی پناهجو در بازداشتگاه پاپوآ گینه نو، انتقال پناهندگان به کشور فقیر کامبوج در جنوب شرق آسیا را مدنظر قرار داد و مذاکرات با پنوم پن را آغاز کرد.

پس از چند ماه مذاکره، استرالیا و کامبوج روز جمعه توافقنامه ای برای پذیرش این پناهجویان توسط پنوم پن را امضا کردند.

براساس قرارداد استرالیا و کامبوج، افراد پناهجو تا زمان رسیدگی به وضعیت آن ها در بازداشتگاه هایی در کامبوج نگهداری خواهندشد.

استرالیا هم اکنون در جزایر مانوس و نائورو در پاپوا گینه نو بازداشتگاه هایی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک استرالیا تدارک دیده است که در شرایط بسیار بدی اداره شده و واکنش جامعه بین الملل را بدنبال داشته است.

در آخرین معامله بین کامبوج و استرالیا، کانبرا 35 میلیون دلار برای انتقال پناهجویان مستقر در نائورو به کشور فقیر کامبوج در اختیار این کشور فقیر جنوب شرق آسیا می گذارد.

براساس گزارش روز شنبه رسانه های استرالیا، 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرت استرالیا و 'سار خنگ' معاون نخست وزیر و وزیر کشور کامبوج پس از امضای تفاهم نامه در پنوم پن در بیانیه ای اعلام کردند اسکان مجدد به صورت آزمایشی از یک گروه کوچک از پناهجویان آغاز می شود.

مقامات کامبوج اطلاعات بیشتری منتشر نکرده اند.

گروه های حقوق بشر در استرالیا و کامبوج با محکوم کردن این توافقنامه تاکید دارند پنوم پن قادر به حفاظت از پناهجویان نیست و احتمال می دهند پناهجویان در کامبوج با تهدیدهای گذشته مانند گینه پاپوا روبرو شوند.

گزارش ها حاکیست گروهی از مردم پایتخت کامبوج روز گذشته در اعتراض به توافقنامه بین دو کشور دست به اعتراض زدند.

تجمع کنندگان خواستار شفافیت استرالیا و دولت کامبوج در قبال این توافقنامه شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین