کد خبر: ۲۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

نجات گروگان سیرجانی از چنگ آدم‌ربایان

جوان سیرجانی که توسط افراد مسلح گروگان گرفته شده بود با عملیات ویژه پلیس از چنگ آدم ربایان رهایی یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان روز شنبه در تشریح این عملیات که شامگاه جمعه انجام شد، گفت: 48 ساعت پیش فرد گروگان توسط افرادی مسلح ربوده و پس از اطلاع از این ماجرا، محل نگهداری گروگان با اقدامات اطلاعاتی و انتظامی شناسایی شد.

سرهنگ عبدالرضا ناظری افزود: پس از اطلاع کامل از سلامتی گروگان عملیات به گونه ای طراحی شد که وی آسیب نبیند. 

وی بیان کرد: با همکاری خوب نیروی انتظامی شهرستان سیرجان، یگان ویژه و دلاورمردان یگان ویژه پاسداران استان کرمان در عملیات مشترک به مدت چهار ساعت گروگان از چنگ آدم ربایان آزاد شد.

وی تصریح کرد: 2 نفر از گروگان گیران دستگیر شدند، یک نفر کشته و یک نفر هم مجروح شد که تحت نظر و درمان در کرمان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در این عملیات 2 قبضه سلاح کمری و مقادیری فشنگ و 2 خودرو یکی مربوط به گروگان آزاد شده و دیگری متعلق به گروگان گیران نیز کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عملیات اطلاعاتی عوامل این ماجرا و دستگیری یاری رسانان به گروگان گیران ادامه دارد.

سرهنگ ناظری با تاکید بر لزوم همکاری مردم، این عملیات را یکی از عملیات های کم نظیر و موفق نیروی انتظامی استان دانست و گفت: اشرار و کسانی که قصد ایجاد اخلال در امنیت عمومی را دارند بدانند جان برکفان نیروی انتظامی به آنان فرصت نخواهند داد تا به مقاصد شوم خود برسند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا در سیرجان، دادستان و فرماندار سیرجان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این عملیات حضور داشتند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از نیروی انتظامی استان و شهرستان سیرجان و شورای تامین استان قدردانی کرد و گفت: نیروها در کوتاه ترین زمان ممکن توانستند گروگان را آزاد کنند و گروگان گیران را به سزای اعمال خود برسانند.

شهباز حسن پور، خواستار همکاری بیشتر مردم در خصوص شناسایی افراد مشکوک و اطلاع به نیروی انتظامی شد و افزود: منازل خالی و کرایه ای حاشیه شهر نیازمند بازنگری و شناسایی دقیق است.

وی گفت: این اشرار در حاشیه شهر سیرجان منزل کرایه ای داشتند که این گونه خانه ها باید توسط نیروهای اطلاعاتی شناسایی و رصد شوند. 

جوان گروگان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: سه شب پیش ساعت 2 بامداد در حالی که در محل کارم (تالار) را بسته و سوار خودرو می شدم چهار نفر مسلح مرا ربودند، چشمان و دستانم را بستند و با خودرو خود به منزلی در محلی نامعلوم بردند. 

وی افزود: گروگان گیران تقاضای 15 میلیارد ریال سکه یا پول نقد را از من داشتند و گفتند از طریق تماس با خانواده و اقوام این مبلغ را بیاورند در غیر این صورت تو را می کشیم و در بیابان رها می کنیم. 

وی از نیروی انتظامی، عوامل اطلاعاتی، دادستان و حوزه قضایی قدردانی کرد. 

مرکز شهرستان سیرجان در فاصله 175 کیلومتری غرب کرمان واقع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین