کد خبر: ۲۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷

یهودیان افراطی پرواز نیویورک به اسرائیل را به ناآرامی کشاندند

یهودیان افراطی که قصد داشتند از طریق پروازی از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به اسرائیل رفته و در مراسم مذهبی خود در اورشلیم شرکت کنند به خاطر برخی از مسائل مذهبی پرواز نیویورک به اسرائیل را به ناآرامی و آشوب کشاندند؛ به طوری که این پرواز با حدود 11 ساعت تاخیر انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نوشته روزنامه دیلی میل، یهودیان افراطی در پرواز خطوط هوایی اسرائیل موسوم به "ال آل" که قرار بود از نیویورک به سمت اسرائیل برود از نشستن در کنار خانم‌هایی که در این پرواز جا رزرو کرده بودند، خودداری کردند و خواستار تعویض جای خود شدند. اما در پی امتناع برخی از مسافران از تغییر صندلی‌شان این پرواز با تاخیر 11 ساعته رو به رو شد.

یکی از مسافران که در این هواپیما صندلی رزرو کرده بود، گفت: مردم در راهروی هواپیما ایستاده بودند و از حرکت خودداری می‌کردند. همچنین افرادی که بلیت‌هایشان را پیشتر خریداری کرده بودند و صندلی‌های مناسب‌تری را برای خود برگزیده بودند هنگامی که از آن‌ها خواسته شد تا صندلیشان را با یهودیان افراطی تعویض کنند از این کار امتناع کردند. حتی یهودیان افراطی مبالغ بیشتری را برای تعویض صندلیها پیشنهاد کردند اما کسی حاضر نشد این پیشنهاد را بپذیرد. آنها نمی‌خواستند در کنار زنان باشند. کاملا مشخص بود که تا زمانی که این تعویض جا و جا گرفتن مسافران بر روی صندلی‌شان صورت نگیرد هواپیما بلند نمی‌شود.

مسافران مدعی شدند که علی رغم درخواست خدمه پروازی از مسافران به ویژه یهودیان افراطی برای تعویض جا یا نشستن بر روی صندلی‌های مشخص شده این اقدام صورت نگرفت و هیچ کس حاضر نشد تا صندلی خود را تغییر دهد.

یهودیان افراطی (ارتودکس) که خودشان را "پاسداران اصیل مذهب یهود" و سنت یهودی می‌دانند عقایدی دارند که آنها را غیر قابل تغییر می‌دانند.

یکی دیگر از مسافران نیز گفت، یهودیان افراطی به وی و همسرش پیشنهاد دادند تا جای خودشان را تغییر داده و بر روی صندلی‌های جداگانه‌ای بنشینند اما این زن یهودی که خود برای سفر به اسرائیل در این پرواز حضور داشت از تغییر صندلی‌اش امتناع کرد.

بسیاری دیگر از مسافران این پرواز نیز گزارش دادند پس از برخاستن هواپیما از روی باند تعدادی از یهودیان افراطی در راهروی هواپیما تجمع کرده و بابه جا آوردن برخی از مراسم مذهبی باعث اغتشاش و ناآرامی در پرواز شدن به طوری که خدمه پرواز نتوانستند به خوبی از مسافران پذیرایی کنند.

به گزارش ایسنا، پرواز ال آل نیز اعلام کرده که به زودی به شکایات مسافران رسیدگی می‌کند و این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین