کد خبر: ۲۶۳۷۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
معاون ثبت‌احوال کشور:

طرح کارت هوشمند ملی سال آینده در کشور اجرایی می‌شود

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: طرح کارت هوشمند ملی سال آینده در کشور اجرا می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حمید پارسایی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان گلستان، اظهار کرد: ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و صدور کارت شناسایی همه مردم از اقدامات مهم سازمان ثبت احوال کشور است.

وی افزود: سازمان ثبت احوال اقدامات مهمی در فضای فیزیکی انجام داده اما اتفاقات مهمی نیز در فضای مجازی در حال اجرا است.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: شماره ملی 10 رقمی و کدپستی 10 رقمی به خوبی بین مردم جا افتاده و صدور کارت هوشمند ملی نیز در سال 94 اجرایی می‌شود.

پارسایی تصریح کرد: با ایجاد پایگاه اطلاعات در فضای مجازی و اعتماد به آن در استان‌ها می توانیم اسناد مورد نیاز را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کارت هوشمند در استان گلستان نیز همزمان با سراسر کشور در آینده با شتاب بیشتری پیش می‌رود.

پارسایی با اشاره به معارفه مدیرکل جدید ثبت‌احوال استان گلستان گفت: مدیران برجسته و توانمندی در سیستم ثبت‌احوال  کشور داریم.

مدیرکل سابق ثبت‌احوال استان گلستان نیز در این مراسم گفت: 99.98 درصد وقایع حیاتی ولادت و وفات در استان گلستان در موعد قانونی به ثبت می‌رسد که به میانگین کشوری نزدیک است.

سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: گلستان رنگین کمان اقوام است اما به دور از هرگونه تعصب قومی و قبیله ای در استان گلستان کار شده است.

وی افزود: اسناد راکد در این مدت ساماندهی شد، با بیمارستان‌ها برای ثبت وقایع وفات و تولد هماهنگی انجام شد و با ایجاد شبکه الکترونیکی هر فرد در هرجای کشور می تواند از خدمات ثبت احوال بدون مراجعه به محل صدور استفاده کند.

فرماندار گرگان نیز در این جلسه گفت: هر کاری به علت حساسیت و اهمیتی که دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

حیدرعلی احمدی تصریح کرد: موضوع ثبت وقایع حیاتی از نظر نوع کار و تبعات روانی آن بسیار حساس است و ثبت وقایع استان در هر چهار مقوله تولد، ازدواج، طلاق و وفات به نزدیک به صددرصد در زمان قانونی رسیده ‌که نشان از پشتکار مسئولان ثبت‌احوال است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم علی عادلی به عنوان سرپرست اداره کل ثبت‌احوال استان گلستان معرفی و از تلاش های سیف‌الله ابوترابی مدیرکل سابق قدردانی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین