کد خبر: ۲۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۱
در دیدار متکی با سفیر امارات مطرح شد:

روابط ايران و امارات باید دوطرفه و بی‌تاثير از عوامل بيروني باشد

آفتاب‌‌نیوز : خليفه مري، سفير امارات با ابراز سلام‌هاي گرم شيخ حمدان، معاون نخست وزير و وزير امور خارجه امارات متحده عربي به منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان، پيام كتبي وي را تسليم متکی كرد.

وي ضمن ابراز اميدواري برای اینکه روابط و مناسبات فيمابين در دولت جديد جمهوري اسلامي ايران در تمامي زمينه‌ها گسترش يابد، با ارايه گزارشي از نتايج فعاليت كميته‌هاي كنوني امور اجتماعي، مناسبات دو كشور را خوب توصيف كرد.

متكي نيز با تشكر از پيام شيخ حمدان، با اشاره به اهداف ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران و پيوند‌هاي مشترك كشورهاي همسايه و همجواري بين دو كشور اظهار داشت: دولت جمهوري اسلامي ايران همواره يك نگاه صميمانه، صريح و مبتني بر شفافيت براساس منافع متقابل به امارات و ساير همسايگان داشته است و به نظر ما مولفه‌هاي جديدتري براي تحكيم مناسبات بين دو كشور وجود دارد.

متكي با تشريح زواياي مختلف گام‌هاي ديپلماسي جديد جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: جمهوري اسلامي معتقد است روابط جمهوري اسلامي ايران و امارات مي‌بايست با نگاه مشترك و دوطرفه و به دور از تاثيرپذيري از عوامل بيروني دنبال شود و روابط دو كشور در ابعاد سياسي اقتصادي كنسولي فرهنگي مي‌تواند با ظرفيت‌ها و روند مكمل، گام‌هاي بلندي را به سوي اهداف متعالي بپيمايد.

وزير امور خارجه كشورمان در ارتباط با ظرفيت اقتصادي روابط دو كشور خاطر نشان ساخت: جمهوري اسلامي ايران داراي ظرفيت‌هاي متنوعي است كه مي‌تواند بخشي از نيازهاي امارات را فراهم ساخته و در خصوص پروژه‌هاي مشترك، توان خدمات فني و مهندسي و نيروي كار ماهر ايراني مي‌توان از اين ظرفيت‌ها استفاده كرد.

متكي با اشاره به سياست منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: سياست ما، راهبرد صلح، امنيت، آرامش و روابط ممتاز با تمامي همسايگان بوده است. در سفر اخير به امارات و ديگر كشورهاي حوزه خليج فارس پيام جمهوري اسلامي پيام برادري، مودت، صلح و ثبات در منطقه بوده است و در خصوص مسايل جزيي مربوط به جزيره ابوموسي نيز همواره سياست گفت‌وگوي دوستانه و صريح را تعقيب كرده و مواضع تكراري و غير حقوقي نمي‌تواند راه‌گشاي حل مسايل جزيي بوده و انتظار مي‌رود با پيروي از سياست مستقل و برادرانه‌ ميان دو كشور بتوانيم ضمن رفع زمينه‌هاي سوء تفاهم مناسبات دو كشور را تحكيم بخشيم.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین