کد خبر: ۲۶۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
احمد امینی کارگردان سینما و تلوزیون

«امروز» شایستگی رفتن به اسکار را داشت

احمد امینی کارگردان سینما و تلوزیون معتقد است جبران مصائب و مشکلاتی که در هشت سال گذشته به بدنه سینما وارد شده در مدت زمان اندک میسر نمی‌شود اما وجود فضای مثبت و امیدوارکننده می‌تواند زمینه بهبود مشکلات را فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: این کارگردان سینما به مشکلات  اقتصادی که پیش روی بدنه فرهنگی دولت قرار دارد اشاره کرد و انتخاب فیلم امروز و راهی شدن آن به سمت اسکار را انتخابی شایسته دانست و گفت: متاسفانه برخی به قوانین و مقررات اسکار آگاهی کافی ندارند وفکر می‌کنند اسکار از ما می خواهد که فیلمی را به این آکادمی بفرستیم در حالی که فرستادن فیلم به آکادمی اسکار اختیاری است.

این کارگردان با سابقه سینما که آثاری همچون چتری برای دونفر و  این زن حرف نمیزند را در کارنامه هنری خود دارد به مرور اتفاقات سینمایی در چند سال گذشته پراخته و به خبرنگار «آفتاب» گفت: «به رغم اینکه مدیران و برنامه ریزان فرهنگی در سال های گذشته مدعی بودند برنامه هایی برای  بهبود فرهنگ طراحی کرده اند، این برنامه ها مورد تایید و استقبال هنرمندان قرار نگرفت. متاسفانه برخی آقایان در دوره قبل ادعا می‌کردند، می توانیم در یک سال 300 فیلم تولید کنیم آیا با شرایط اکران و تعداد اندک سینماها در تهران و شهرستان ها این وعده عملی می‌شد؟ مشخصا این رفتارها و نوع نگاه به مسئله فرهنگ گرفتاری و حواشی زیادی برای سینمای ایران به وجود آورد.» 

احمد امینی که امسال در هیات کمیته انتخاب فیلم اسکار قرار داشت به حواشی پدید آمده پیرامون آکادمی اسکار اشاره کرده وگفت: «متاسفانه در دوره قبل عده ای از تحریم اسکار دم می زدند ،این افراد تصور می کنند اسکار دعوت نامه یا اجباری برای فرستادن فیلم ها به ما وارد می کند حال انکه فرستادن یا نفرستادن فیلم ها  به اسکار اختیاری  است و اگر ما اثر هنری را به  این جایزه جهانی نفرستیم ،خود فرصت مطرح شدن در جایزه آکادمی اسکار را از خودمان دریغ کردیم.»

 احمد امینی به انتقاد برخی منتقدان از انتخاب فیلم امروز پرداخته وگفت: «گاهی برخی از منتقدان  با سابقه حرف های عجیبی را مطرح می کنند . اسکار قوانین و مقرراتی دارد ما نمی توانیم فیلم هایی را که  دو یا سال قبل تولید شده اند،راهی اسکار کنیم علاوه براین من معتقدم فیلم امروز یک و سر گردن از بقیه فیلم ها بالاتر بود .قصه خاص و متفاوت فیلم  که با ایهام هنری خوبی همراه بود، فضای خوبی به این اثر بخشیده بود . بازی بازیگران از جمله آقای پرستویی نیز در این انتخاب بی تاثیر نبود. در مجموع انتخاب امروز توسط هیات داوران بوده است. این فیلم هم از فضایی بومی متاثر است و هم به ارزش های جهان شمولی چون فداکاری اشاره می کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین