کد خبر: ۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۴ - ۲۰:۱۴
با اجازه تشکیلات خود گردان

رهبران حماس وجهاد می توانند به غزه بازگردند

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه عبری زبان "هآرتص" بر اساس توافقنامه اخیر امضا شده بین فلسطینیان واسرائیل که با حضور کاندولیزا رایس وزیر خارجه ی آمریکا به امضا رسید تشکیلات خود گردان در صورتی که مایل به ورود شخصیت هایی در این سطح به نوار غزه است ملزم به مشورت با طرف اسرائیلی می باشد اما در این مشاوره رسمی که 6 ساعت به طول می انجامد حرف آخر را طرف فلسطینی خواهد زد. 

چنین مسایلی توسط مطبوعاتی اسرائیلی در حالی اعلام می شود که گروه های فلسطینی مخالف روند سازش یعنی حماس وجهاد اسلامی ضمن رد توافقنامه امضا شده در مورد گذرگاه رفح (بین مصر ونوار غزه) آنرا ناقض حاکمیت فلسطینیان بر سرزمین خود اعلام کردند. 

بر اساس این توافقنامه که عبور ومرور بین تنها مرز نوار غزه با جهان خارج را قانونمند می کند تشکیلات خود گردان فلسطین موظف است ورود شخصیت های مهم از گذرگاه رفح از خاک مصر  به داخل نوار غزه را  48 ساعت زودتر به مسئولین اسرائیلی اعلام کند. 

رهبران حماس وجهاد اسلامی حاضر در خارج از فلسطین اعلام کرده اند در حال حاضر به فکر بازگشت به نوار غزه نبوده وتا زمانی که حاکمیت اشغالگران بر این منطقه ادامه داشته باشد وعقب نشینی به طور کامل انجام نگیرد به غزه باز نخواهند گشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین