کد خبر: ۲۶۴۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

دقیقه نودی‌های اسکار کدامند؟

آرژانتین، کاستاریکا، جمهوری چک، اکوادور، آفریقای جنوبی و لبنان در آخرین روز، نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شش کشور شامل آرژانتین، کاستاریکا، جمهوری چک، اکوادور، آفریقای جنوبی و لبنان نمایندگان خود را در آخرین مهلت تعیین شده از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی این رویداد سینمایی معرفی کردند.

کمیته اسکار سینمای آرژانتین فیلم «داستان‌های وحشی» ساخته‌ی «دامیان سیفرون» را به اسکار خواهد فرستاد و جمهوری چک نیز با فیلم «بازی عادلانه» به کارگردانی «سدلاشکوا» وارد رقابت اسکار می‌شود.

کاستاریکا نیز فیلم «شاهزاده‌های قرمز» را به عنوان نماینده خود در اسکار 2015 معرفی کرد و اکوادور نیز با فیلم «سکوت در سرزمین رویایی» شانس خود را محک می زند.

فیلم «Elelwani» ساخته «شاوانی وا لورلی» نماینده سینمای کشور آفریقای جنوبی در اسکار هشتاد و هفتم خواهد بود و کشور لبنان نیز فیلم «غدی» از «امین دورا» را شایسته معرفی به عنوان نماینده خود انتخاب کرد.

با اضافه شده این شش کشور به فهرست اسکار خارجی شمار شرکت‌کنندگان در این رویداد سینمایی به 73 کشور رسید و در این میان سه کشور موریتانی، پاناما و کوزوو برای اولین بار نمایندگان خود را برای حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کرده اند.

سال گذشته 76 کشور فیلم‌های خود را به حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کردند که در نهایت فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب اسکار خارجی شد تا ایتالیا همچنان پرچمدار این بخش از جوایز اسکار باقی بماند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، روز پنجم ژانویه اسامی پنج نامزد نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز سینمایی اسکار 2015 روز 23 فوریه در سالن «دالبی» هالیوود برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین