کد خبر: ۲۶۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

واکنش وزارت خارجۀ آمریکا در مقابل به رسمیت شناختن کشور فلسطین

بعد از اینکه سوئد اعلام کرد کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت، آمریکا روز جمعه هشدار داد هرگونه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هنوز خیلی زود است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تاکید کرد واشنگتن از اصل تشکیل کشور فلسطینی پشتیبانی می کند اما این مسئله باید از طریق روند صلح و راه حلی که از طریق مذاکره با اسرائیل باشد، حل و فصل شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ساکی یادآور شد آمریکا و جان کری، وزیر امور خارجه آن، بین ژوئیه سال 2013 و آوریل گذشته برای از سرگیری گفتگوهای مستقیم میان دو طرف تلاش کردند و همچنان برای راه حل دو کشور و زندگی آنها در کنارهم در صلح و آرامش تلاش می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد اما این طرفین هستند که باید بخواهند و بتوانند به جلو حرکت کنند ».

استفان لوفون، نخست وزیر جدید سوئد روز یکشنبه با اشاره به این مطلب که راه حل بحران اسرائیل و فلسطین از طریق ایجاد دو کشور مستقل امکان پذیر است، اعلام کرد سوئد کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وزارت امور خارجه آمریکا به این مطلب تصریح نکرد که آیا استکهلم از پیش به واشنگتن تصمیم یک جانبه خود را اطلاع داده است و این که آیا آمریکایی ها درباره این مسئله با شرکای اروپایی خود گفتگو کرده اند یا خیر.

اتحادیه اروپا نیز روز جمعه بار دیگر احداث واحدهای مسکونی در یک محله یهودی بیت المقدس را محکوم کرده و هشدار داده بود آینده روابطش با اسرائیل به تعهد اسرائیل برای صلح بستگی خواهد بود.

آمریکا نیز روز چهارشنبه در گفتگوی رو در روی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در کاخ سفید، این طرح احداث واحدهای مسکونی را به شدت محکوم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، روابط میان آمریکا و اسرائیل بعد از شکست روند صلح در بهار گذشته و جنگ غزه به شدت سردی گراییده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین