به گزارش جام
جم، حال پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو مجدداً همین دوست قدیمی به
ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید
را روانه خط تولید ایران خودرو کند. یکی از این دو محصول خودروی سدان «پژو
301» است.
در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی «پژو 301» محتاطانه
بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی شود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را
تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.
پیشرانه
1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان
تولید 115 اسب بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب بخار که
ایران خودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود
ببرد. حال بیایید خوش بین باشیم و فرض کنیم که ایران خودرو قوی ترین موتور
یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.
با این فرض
پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سی سی حجم
دارد و می تواند حداکثر 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن
متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.
اگر پژو 301 به گیربکس
خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس
دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می سوزاند.
در مورد
ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت که پژو 301 دقیقاً 4442 میلیمتر طول،
1748 میلیمتر عرض و 1476 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652
میلیمتر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقا 1501 کیلوگرم است
و 53 لیتر حجم باک بنزین است.
از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این
خودرو در سطح های مختلفی عرضه می شود و می توان روی آن تجهیزاتی مثل رینگ
های آلومینیومی 15 و یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون
کلید با دکمه استارت موتور، روکش چرمی صندلی ها و غربالک فرمان، سیستم
تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و یا خودکار، کیسه های هوای جانبی و
جلویی و پرده ای، سنسور عقب، و سیستم های ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA،
TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آن ها به صورت استاندارد روی آن
قرار ندارند و باید به صورت سفارشی نصب شوند.