کد خبر: ۲۶۴۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
نوش آبادی با اشاره به سوال برخی نمایندگان از جنتی در مورد ممیزی کتاب مطرح کرد:

ممیزی کتاب طبق قانون در حال انجام است/ ملاک ممیزی محتوا است نه شخص مولف

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اهمیت مولف در بررسی ممیزی کتاب زمانی مطرح می شود که نویسنده شهرت بدی داشته باشد اما به طور کل اداره ممیزی وزارت ارشاد صرفا ارزیابی محتوایی را مد نظر قرار می دهد تا مجوزی برای کتابی صادر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در توضیح سوال نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع ممیزی کتاب مصوبه قانونی دارد که در دولت گذشته نیز انجام می شده است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزارت ارشاد نیز در چارچوب شرح وظایف به این قانون عمل می کند، عنوان کرد: کمیته های تخصصی برای هر رشته در علوم مختلف جهت بررسی کتاب ها متشکل از بهترین و برجسته ترین متخصصان و صاحب نظران در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، علوم روانشناسی، تاریخ، مسائل عقیدتی، فکری و سیاسی تشکیل شده است که از حوزه های علمیه و دانشگاه ها هستند.

وی تأکید کرد: یک تیم قوی و کمیته تخصصی وجود دارد که کار ممیزی کتاب را انجام می دهند که نگاه شخصی، حزبی و سیاسی نیز بر آنها حاکم نبوده و صرفا نگاهی علمی و متناسب با حفظ مصالح و منافع کلی کشور وجود دارد.

نوش آبادی در ادامه با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان در کمیسیون مربوطه حاضر شد، گفت: با وجود تمام توضیحات برخی نمایندگان قانع نشدند اما با این حال وزیر آمادگی پاسخگویی به سوال نمایندگان در صحن علنی مجلس را نیز دارد چرا که به هر حال تخلفی در این زمینه صورت نگرفته که موجبات نگرانی فراهم باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاک مولف نبوده و صرفا محتوای کتاب مهم است، گفت: موضوع مولف در خصوص ممیزی زمانی مطرح می شود که وی شهرت بدی داشته باشد و بحث آن نیز جداست و این افراد مشخص هستند اما به طور کل اداره ممیزی وزارت ارشاد صرفا ارزیابی محتوایی را مد نظر قرار می دهد تا مجوزی برای کتابی صادر کند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه باز هم رایزنی هایی با نمایندگان سوال کننده خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ما تلاش خود را می کنیم تا نمایندگان محترم سوال کننده اغنا شده و به پاسخی برسند اما در نهایت هم اگر این امر صورت نپذیرفت، وزیر این آمادگی را دارد که در صحن علنی مجلس برای ارائه توضیحات حاضر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین