کد خبر: ۲۶۵۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸

پلیس افتخاری از امروز آغاز به کار کرد

رییس پلیس پیشگیری ناجا از آغاز به کار فعالیت پلیس افتخاری از امروز - دوشنبه - در کنار سایر پلیس های پیشگیری در حوزه کلانتری ها و پاسگاه ها خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، سردار «تقی مهری» روز دوشنبه در حاشیه دومین گردهمایی یگان حفاظت ناجا در جمع خبرنگاران فزود: پلیس افتخاری به عنوان یک مشارکت مردمی برای ایحاد امنیت در کشور است و آنان براساس قانون استخدامی نیروی انتظامی به کار گرفته می شوند و در واقع پلیس مردمی هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که در سطح جامعه به صورت داوطلبانه حاضر هستند با پلیس همکاری کنند در قالب پلیس افتخاری با ناجا فعالیت می کنند.

وی سازماندهی و آموزش به پلیس افتخاری را از برنامه های ناجا عنوان کرد و گفت: پلیس افتخاری با پلیس مناطق خودشان ارتباط برقرار می کنند و برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت خواهند کرد.

** فعالیت 40 هزار نگهبان محله در سطح کشور 

رییس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به برجسته ترین فعالیت های پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم برای برقراری نظم و امنیت یکی از برجسته ترین کارهایی است که ما دنبال می کنیم به طوری که اکنون 40 هزار نگهبان محله در سطح کشور داریم.

مهری افزود: این نگهبانان محله در مجتمع های مسکونی، تجاری و درمانی در عرصه برقراری نظم و امنیت با ناجا همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این نگهبانان محله را بانوان تشکیل می دهند در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر ارایه آمار تفکیکی نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد بانوان فعال در عرصه نگهبانی محله نداریم.

وی اجرای طرح مدیریت کیفیت را یکی دیگر از فعالیت های پلیس عنوان کرد و گفت: این طرح از دو سال پیش شروع شده و در کنار سایر پلیس ها در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: موضوع امینت اجتماعی از موضوعات اساسی و مهمی است که باید همه دستگاه ها به آن بپردازند.

سردار مهری در این باره افزود: در دهه گذشته جهت گیری های ما به سمتی بوده که با مشارکت مردم و اطلاع رسانی از جرایم مختلف پیشگیری شده و موفقیت هایی نیز در این عرصه به دست آمده است.

وی در ادامه به ایجاد دایره مشاوره و مددکاری اشاره کرد و گفت: 70 درصد پرونده هایی که به مشاوران ما که معمولا از مقاطع کارشناسی تا دکترا در حوزه روانشناسی هستند ارجاع شد، به صلح و سازش ختم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین